فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس نهم تشکیل شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا ،’کاظم جلالی ‘ روز دوشنبه در نشست خبری با حضور پنج نفر از اعضای هیات موسس این فراکسیون افزود : دفاع از جایگاه ولایت ،پاسداری از قانون اساسی ،شان قوه مقننه ،صیانت از استقلال و جمهوریت نظام و تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله از دیگر مباحث اصلی این فراکسیون است .

وی ادامه داد : مبنای تشکیل این فراکسیون اصل منافع ملی ،اتخاذ رویکرد برای مسائل کلان کشور ،توجه به مشکلات منطقه ای و محلی مردم ،عقلانیت ،اعتدال و تعامل سازنده با فراکسیونهای مختلف مجلس ، پرهیز از افراط گرایی ،عدم ورود به مجادلات بی حاصل سیاسی ، ایجاد هم افزایی در مجلس و تعامل سازنده در روابط بین الملل و حمایت از بیداری اسلامی است .

منتخب مردم شاهرود در مجلس نهم اظهار داشت :در ‌اولین جلسه مجمع عمومی این فراکسیون ۱۷۳ نفر حضور یافتند که ۸۹ درصد دعوت شدگان را تشکیل می داد و تعدادی از دعوت شدگان به دلیل سفرهای کاری و برنامه هایشان از حضور در این جلسه عذرخواهی کردند .

……………..

دبیر هیات موسس فراکسیون اصولگرایی رهروان ولایت در مجلس نهم گفت : متاسفانه در فضای فعلی کشور عمدتا تعداد محدودی در رسانه ها ظاهر شده و از سوی مابقی حرف می زنند که مشی این فراکسیون بر این نیست .

جلالی افزود: از سوی دیگر امروز اصلی ترین مشکل مردم مباحث اقتصادی است و برجسته کردن مسایل سیاسی و تنش در جامعه بر کار آمدی نظام لطمه وارد می کند.

وی با اشاره به اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری سرلوحه کار مجلس نهم قرار دارد،افزود: دغدغه اصلی فراکسیون رهروان ولایت مشکلات اقتصادی و رویکرد حل مشکلات اقتصادی مردم است.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز برخی از منتخبان مردم در مجلس نهم به سخنرانی پرداختند،یادآور شد : رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پایان جلسه در خصوص مسایل اساسی کشور از بعد داخلی وبین المللی ،معیشت مردم و وظایف نمایندگان سخنانی را ایراد کردند.

جلالی در پاسخ به اینکه در این جمع ، نمایندگان حامی دولت نیز حضور داشتند ،گفت: هیچ گونه خط کشی سیاسی نداریم و مجلس نهم ، مجلس اصولگرا واز نیروهای نخبه برخوردار است ومجموعه اصولگرایان باوجود برخی اختلاف نظرها در کنار هم خواهند بود وهمه حامی دولت هستیم و آرزوی موفقیت در امور را برای دولت داریم.

وی در پاسخ به اینکه حضور لاریجانی در این نشست به منظور موضوعات انتخابات ریاست مجلس بوده است،گفت : فراکسیون بر روی ریاست لاریجانی اتفاق نظر دارد ولی امروز این تشکل تنها برای تشکیل هیات رئیسه نشکیل شد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس در پاسخ به اینکه در زمینه عملکرد رییس مجلس نیز بحثی صورت گرفت ،افزود: نگاه افراد به صورت تائیدی بود وبرخی نقطه نظرات نیز مطرح شد که خواستار تقویت مدیریت در آینده بودند.

جلالی در پاسخ به اینکه از اعضای جبهه پایداری نیز در این فراکسیون شرکت کرده بودند،گفت: برای تشکیل این فراکسیون جبهه ای نگاه نکردیم ولی عمدتا مستقل های اصولگرا بودند.

وی در پاسخ به اینکه با وجود برخی فراکسیون های اصولگرایی لزوم این فراکسیون برای چیست ، اظهارداشت: نظر ما این است که باید برای رهبری هزینه شویم به جای اینکه از ایشان هزینه کنیم .

دبیر هیات موسس فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به اینکه در این جلسه برخی به موضع گیری لاریجانی در جریان فتنه انتقاداتی داشته اند،گفت : یکی از شرکت کنندگان ضمن تقدیر از عملکرد و مدیریت ایشان این موضوع را مطرح نمود و ابراز امیدواری کرد در صورتی که شاهد فتنه مشابهی مانند سال ۸۸ بودیم مواضع ایشان محکم تر باشد که پاسخ های لازم داده شد.

جلالی در خصوص انتخاب نواب واعضای هیات رییسه گفت : در این نشست حتی در خصوص تعیین رییس مجلس نیز بحثی نشد ولی از آنجا که شما رسانه ها علاقه مند هستید به این موضوعات می پردازید .

وی ادامه داد: اولویت های اولین نشست این فراکسیون مباحث کارشناسی بود ولی قطعا در اینده نسبت به موضوعات رییس واعضای هیات رئیسه نیز بحث هایی خواهد داشت .

نماینده مردم شاهرود در پاسخ به اینکه اصولگرایی، فراکسیون های دیگری نیز در مجلس نهم خواهد داشت ، گفت : به نظر می رسد حداقل سه فراکسیون با عناوین رهپویان ، پایداری و رهروان ولایت تشکیل شود.

جلالی درباره نظر نمایندگان اصلاح طلب در خصوص ریاست مجلس لاریجانی است ، گفت : اصلاح طلبان مجلس نهم از خانواده انقلاب و مورد تایید شورای نگهبان هستند و در این خصوص نظرات خود را خواهند داشت .

وی در پاسخ به اینکه تشکیل چنین جلسه ای با وجود بررسی بودجه سیاسی کار تلقی نمی شود ،گفت : این قبیل اقدامات در مجالس هفتم وهشتم نیز بوده ویکی از امور ضروری تشکیل این فراکسیون است .

جلالی افزود: به دلیل خلاء احزاب در کشور چنین اقداماتی باید مورد تشویق قرار گیرد چراکه با تشکیل این فراکسیون ها شناخت از همدیگر افزایش می یابد و امورات مجلس بهتر اداره خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه نظر شما در خصوص حداد عادل چیست ،اظهارداشت: حداد عادل شخصیتی ارزشمند هستند ولی طبیعی است مجلس یک رییس دارد و از بین افراد کسی که کار آمد است انتخاب شود.

منتخب مردم شاهرود در خصوص لاریجانی نیز گفت : وی در مجلس هشتم از مدیریت قوی برخوردار بود ، مجلس را از فضای بسته خارج کرد ، مدیریت مجلس را به چند نفر محدود نکرد ، اجازه ورود به چهره های جدید را داد، از استقلال و حیثیت مجلس دفاع کرد، ضمن اینکه وی در عرصه بین المللی نیز صاحب نظر است .

وی در ادامه گفت: ایشان در مدیریت مبارزه با جریان فتنه نقش موثری ایفاء کرد،مظلومیت های او سبب شد برخی که سابقه روشنی ندارند وی را به جریان فتنه منتسب کنند. ولی باوجود فتنه گری ها ایشان ۶۴ درصد آرای مردم قم را کسب کرد و مورد تایید علمای قم نیز می باشد .

دبیر هیات موسس فراکسیون رهروان ولایت در خصوص مواضع حداد عادل در فتنه نیز گفت : ایشان نیز شخصیتی ارزشمندی اس و مواضع او در فتنه شفاف بود.

جلالی در پاسخ به اینکه با ورود ۱۹۶ نماینده جدید به مجلس نهم تقسیم بندی ها چگونه خواهد بود ، اضافه کرد: این فراکسیون در حال نظرخواهی است و در مجلس نهم تخصص های متنوعی را شاهد خواهیم بود .

سیام **۱۰۵۳**۱۴۱۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۹۱۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.