فرانسه آزادی تیموشنکو را خواستار شد

۱۰اردیبهشت،

در پی حکم دادگاه حقوق بشر اروپا که براساس آن بازداشت اول‌وزیر سابق اوکراین غیرقانونی اعلام شد، فرانسه آزادی یولیا تیموشنکو را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلیپ لالیو، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در کنفرانس خبری گفت: ما از اوکراین می‌خواهیم در پی این حکم، تدابیر لازم اتخاذ شود و این کشور به تعهد خود دربارهٔ رعایت حقوق بشر و حاکمیت قانون عمل کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لالیو اعلام کرد، محاکمه اول‌وزیر سابق اوکراین و شمار دیگری از مقامات سابق اوکراینی که هم‌اکنون آزاد شده اند، ناعادلانه و سیاسی بوده است.

وی گفت: ما آزادی تیموشنکو را خواستاریم.

در همین حال، اول‌وزیر سابق اوکراین روز سه‌شنبه از صدور حکم دادگاه حقوق بشر اروپا ابراز خرسندی کرد.

دادگاه حقوق بشر اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد با بررسی پرونده تیموشنکو، مشخص شد، مقامات اوکراین حکم بازداشت وی را با انگیزه‌ای سیاسی صادر کرده‌اند.

وی که از سال ۲۰۱۱ در بازداشت به سر می‌برد، در بیانیه خود که در پایگاه اینترنتی ائتلاف مخالفان اوکراین انتشار یافت، اظهار داشت، از این که دادگاه حقوق بشر اروپا بازداشت و حبس وی را اقدامی غیرقانونی تشخیص داده است، بسیار خوشحال است.

تیموشنکو با تأکید بر این که دادگاه حقوق بشر اروپا وی را یک زندانی سیاسی برشمرده است، اظهار داشت که وی خود را از این پس آزاد می‌داند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.