فرانسه جعبه سیاه «نسل کشی در رواندا» را تحویل نداد +عکس

۲۸م آذر ،

رافیکی یکی از بنیانگذاران گروه موسوم به نیروهای دمکراتیک برای آزادی رواندا بود. این گروه را شورشیان هوتو در جمهوری دمکراتیک کنگو تشکیل داده بودند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، نسل‌ کشی رواندا در سال ۱۹۹۴ به دنبال سقوط هواپیمای حامل «جونال هابیا ریمانا» رییس جمهور وقت رواندا در نزدیکی کیگالی پایتخت این کشور به وقوع پیوست. قوم «هوتو» این عمل را به قوم توتسی نسبت داد. همین امر آغاز درگیری ‌های شدید میان این دو قوم شد که به کشتار حدود ۸۰۰ هزار توتسی رواندایی و هوتوهای میانه رو در مدت ۱۰۰ روز توسط هوتوهای تندرو منجر شد.

برخی از عاملان این کشتار وحشیانه دستگیر و بعضی دیگر هنوز متواری می باشند و حامیان غربی، از آنها پشتیبانی می کنند. در تازهترین حمایت از این موضوع، دادگاهی در فرانسه با درخواست دولت رواندا برای استرداد یکی از وزیران سابق رواندا که به دست داشتن در نسل کشی سال ۱۹۹۴ در این کشور متهم است مخالفت کرد.

هیاسینت سنگیوموا رافیکی از وزیران سابق در رواندا، از سوی دولت کنونی این کشور آفریقایی به اتهام دست داشتن نسل کشی تحت پیگرد است. دولت رواندا از سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون این وزیر سابق را تحت پیگرد قرار داده است.

رافیکی یکی از بنیانگذاران گروه موسوم به نیروهای دمکراتیک برای آزادی رواندا بود. این گروه را شورشیان هوتو در جمهوری دمکراتیک کنگو تشکیل داده بودند و اعضای آن در دولت موقتی که در سال ۱۹۹۴ در رواندا تشکیل شده بود حضور داشتند.

وکلای دولت رواندا معتقدند رافیکی یکی از اشخاص تاثیرگذار در آن سالها و مطلع از بسیاری از دستورات و اقدامات مرتبط با این نسل کشی است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.