فرانسه رسما سفارت سوریه در پاریس را به مخالفان سوری سپرد

۲۷ آبان ،

Huriyet.jpg

کاخ الیزه پس از دیدار رئیس‌جمهور این کشور با هیات ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که پاریس منذر ماخوس را به عنوان سفیر مخالفان در فرانسه انتخاب کرده است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت – چاپ ترکیه – هیات ائتلاف مخالفان سوریه امروز (شنبه) در کاخ الیزه مورد استقبال رسمی فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه قرار گرفتند.

فرانسوا اولاند و لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه با احمد معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه و دو تن از معاونان وی در کاخ الیزه دیدار کردند.

این دیدار تنها چهار روز پس از آن انجام شد که فرانسه ائتلاف تازه مخالفان سوریه را به عنوان نماینده رسمی مردم سوریه به رسمیت شناخت.

مشاوران کاخ الیزه اعلام کردند: محور گفت‌وگوها ایجاد مناطق حائل، کمک‌های بشردوستانه به پناهندگان و تشکیل دولت موقت در سوریه بود.

الیزه اعلام کرده است که پاریس با سپردن سفارت سوریه به مخالفان با انتخاب منذر ماخوس به عنوان سفیر مخالفان در فرانسه موافقت کرده است.

ائتلاف تازه مخالفان سوری روز جمعه برای دیدار با مقام‌های انگلیس در نشستی به میزبانی دیوید کامرون، اول وزیر انگلیس در لندن حضور یافتند و ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که این کشور ظرف روزهای آتی در خصوص به رسمیت شناختن شورای مخالفان تصمیم گیری خواهد کرد.

فرانسه، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس تاکنون ائتلاف تازه مخالفان سوری را به رسمیت شناخته‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.