فرانسه و آلمان برای کمک به یونان اختلافات سیاسی را کنار می گذارند

به گزارش راشا تودی، همزمان با افزایش مشکلات مالی یونان و ناتوانی مردم در تحمل سیاستهای ریاضتی در این کشور؛ فرانسوا اولاند رئیس جمهور جدید فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آمریکا وعده داده اند که برای نگاه داشتن یونان در منطقه یورو تلاش خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، اولاند و مرکل وعده داده اند که اختلافات سیاسی را کنار بگذارند و برای حل مشکلات منطقه یورو و به طور اخص یونان، با یکدیگر همکاری کنند.

این درحالیست که رئیس جمهور یونان هم پس از اینکه برای تشکیل دولت ائتلافی شکست خورد مشغول برگزاری دیدارهایی است تا بتواند دولتی موقت تشکیل دهد.

رئیس جمهور یونان پس از دیدار با روسای بانکها اذعان کرد که سیستم بانکی کشورش ضعیف است.

از سوی دیگر،صدر اعظم آلمان اعلام کرده است که یونان باید در منطقه یورو باقی بماند و اولاند هم این حرف را تایید کرده است.

مرکل گفت راه طولانی در پیش است و برای اینکه یونان بتواند بر مشکلاتش فائق آید باید قدم به قدم جلو رفت.

بر اساس این گزارش، یکی از مقامات وزارت صنایع ایتالیا گفته است منطقه یورو بدون یونان هم می تواند باشد که البته از این نظریه چندان حمایت نمی شود.

کارشناسان سیاسی و تحلیلگران بر این باورند که اگر یونان از منطقه یورو خارج شود ممکن است بعد از آن شرایط مشابهی برای دیگر کشورها هم اتفاق بیفتد که این مسئله برای اتحادیه اروپا خوشایند نیست.

کشورهایی مثل اسپانیا و ایتالیا به دلیل مشکلات اقتصادی که دارند نمی توانند بطور کامل استفاده از واحد پول مشترک را کنار بگذارند. این امر مستلزم این است که پیمان مشترک بین کشورهای اتحادیه اروپا مجددا ارزیابی و اصلاح شود.

از سوی دیگر مرکل در دیدارش با اولاند درباره واحد پول مشترک گفت این فقط یک سیستم پولی نیست بلکه یک سیستم سیاسی هم محسوب می شود چون می تواند این کشورها را در زمینه سیاسی و مالی به هم نزدیک تر کند.

۱۵۹۲

**۲۰۱۶**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۷۷۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.