فرانسوا اولاند رییس جمهوری منتخب فرانسه را بیشتر بشناسیم

به گزارش ایرنا ، ‘ فرانسوا ژرار ژورژ اولاند’ پیشتر علاوه برنمایندگی مجلس ملی دبیر اولی حزب سوسیالیست فرانسه را نیز برعهده داشت.

وی فرزند کوچک دکتر ‘ ژورژ گوستاو اولاند’ و ‘ نیکل فره دریک مارگریت تریبر’ است که ۱۲ اوت سال ۱۹۵۴ در شهر روان / ROUEN / فرانسه چشم به جهان گشود.

وی کودکی خود را در ‘ بوا دو گییوم ‘ ، حومه نزدیک شهر روان گذرانده و تحصلات ابتدایی خود را نیز در مدرسه ‘ ژان باپتیست دو لا سال ‘ سپری کرد.

اولاند سپس تحصیلات مقطع دبیرستان خود را در مدرسه ‘ پاستور’ در حومه اشراف نشین ‘ نویی سور سن’ ، پاریس ادامه داد.

وی دارای لیسانس حقوق بوده و درمدرسه ملی اداری / ENA / پاریس که اکثر سیاستمداران و نخبه های فرانسوی نیز درآن به تحصیل پرداخته اند، کسب دانش و تجربه کرد.

اولاند در سال ۱۹۷۶ میلادی به دلیل نزدیک بینی از خدمت سربازی معاف شد.

رییس جمهور ی منتخب فرانسه در سال ۱۹۷۰ میلادی با ‘ سگولن روایال’، رقیب ‘ نیکلا سارکوزی ‘ از حزب / او ام پ / در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۷ میلادی، در مدرسه ملی اداری فرانسه آشنا شد که نتیجه این آشنایی بدون آن که با یکدیگر ازدواج رسمی داشته باشند، سرآغاز یک زندگی مشترکی میان آنان بود که ماحصل آن نیز سه فرزند پسر و یک فرزند دختر بود.

هم اینک ‘ توماس ، فرزند ارشد اولاند به کار وکالت اشتغال دارد، ‘ کلمانس ‘ فرزند دوم وی دانشجوی پزشکی بوده ، ‘ ژولین فرزند’ سوم وی در کار سینما فعالیت داشته و بالاخره دخترش ‘ فلورا ‘ ، نیز دانشجوی روانشناسی است.

اولاند و روایال در سال ۲۰۰۷ میلادی دوستانه از یکدیگر جدا شدند. هم اینک روایال عهده دار نگهداری و تربیت فرزندانشان است.

اولاند پس از جدایی از روایال بلافاصله با ‘ والری ترایه ولر’ خبرنگار فرانسوی ازدواج کرد.

وی در سال ۱۹۷۰ به حزب سوسیالیست پیوسته و به مرور مدارج ترقی و پیشرفت حزبی را طی کرد.

‘ ریاست شورای عمومی منطقه کوررز’ ، ‘ نماینده مجلس ملی ‘ ، ‘ شهردار ‘ تول ‘ از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ میلادی ، ‘ دبیراولی حزب سوسیالیست فرانسه از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ میلادی از جمله تجارب کاری رییس جمهوری جدید فرانسه است.

اولاند توانست در دو مرحله از انتخابات درون حزب در سال ۲۰۱۱ میلادی بر تمامی رقبای خود چیره شده و نامزدی خود برای ریاست جمهوری کشور را قطعی کند.

بالاخره اولاند ۳۱ مارس سال ۲۰۱۱ میلادی بطور رسمی نامزدی خود برای ریاست جمهوری فرانسه را به صورت زود هنگام اعلام و فعالیت های غیررسمی خود را آغاز کرد.

وی در حالی سکانداری قوه مجریه کشورش را به مدت پنج سال در دست می گیرد که نظر سنجی های دو سال اخیر حاکی از پیشی گرفتن وی از دیگر رقبا بوده است.

اولاند که از تجربه وزارتی برخوردار نیست در شرایطی رهبری فرانسه را بدست می گیرد که این کشور با چالش بزرگ اقتصادی و اجتماعی ناشی از بحران سال ۲۰۰۹ میلادی دست به گریبان است.

وی برای نجات کشور و ترمیم جایگاه داخلی و بین المللی فرانسه ۶۰ برنامه در نظرگرفته است که به نظر برخی از صاحب نظران بویژه مخالفان جناح راست این برنامه ها جاه طلبانه و اجرای تمامی آن در شرایط کنونی کشور به آسانی میسر نخواهد بود.

اصلی ترین برنامه های اولاند بر سه محور ، ‘ تولید ‘ ، ‘ توسعه اقتصاد ‘ و همچنین ‘ ترویج آموزش ‘ در کشور استوار است.

‘ تنظیم قرارداد همکاری جدید با کشورآلمان ‘،’ راه اندازی مدیریتی ویژه برای امکان حمایت از خدمات عمومی ‘، ‘ تلاش برای ایجاد یک آژانس ارزش سنجی اقتصادی و مالی اروپایی ‘ ، ‘ جداسازی فعالیت های اعتباری و سرمایه گذاری بانک ها’، از جمله برنامه های اقتصادی اولاند در عرصه اروپایی و خارجی است.

‘ کاهش اتکا صرف به انرژی هسته ای و جایگزین سازی آن با انرژی های جدید’ ، ‘ تقلیل سهم انرژی هسته ای کشور از ۷۵ به ۵۰ درصد تا سال ۲۰۲۵ میلادی’ ، ‘ متوقف کردن یکی از نیروگاه های اتمی قدیمی کشور در طول پنج سال ریاست جمهوری ‘ ، ‘ اعمال مالیات ۴۵ درصدی برای درآمدهای بیشتر از ۱۵۰ هزار یورو درسال ‘ ، ‘ اعمال تدابیر و اتخاذ سیاست ها در زمینه مالیات ها و لانه های مالیاتی با هدف کسب درآمد ۲۹ میلیارد یورویی’ ، ‘ ایجاد ۵۰۰هزار واحد مسکونی اعم از دولتی و خصوصی ظرف پنج سال آینده ‘ و ‘ ایجاد اشتغال به تعداد ۶۰ هزار معلم در سطح آموزش و پرورش کشور ظرف پنج سال با تخصص با ۵۰۰ میلیون یورو اعتبار’ از جمله برنامه های وی است.

‘ کمک به ارتقاء جایگاه بین المللی فرانسه در سطح مجامع جهانی ‘ ، ‘ خروج نیروهای فرانسوی از افغانستان ‘ و ‘ کمک به بهبود تراز بازرگانی خارجی با احیاء مجدد صنایع کشور و توسعه صادرات ‘ نیز از جمله برنامه های اولاند در عرصه های خارجی عنوان شده است.

اولاند در شرایطی ریاست قوه مجریه کشور را در دست می گیرد که این کشور هم اکنون با چالش های جدی اقتصادی و همچنین معضل مهارنشدنی بیکاری در عرصه کشورمواجه است.

اروپام **۱۴۹۵ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۷۲۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.