فرانسوا بایرو با اولاند و سارکوزی مذاکره خواهد کرد

تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی /۰۲/۰۴
فرانسوا بایرو، یکی از نامزدهای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که در دور اول هشت و نیم درصد آرا را به دست آورده است، اعلام کرد برای تعیین موضع خود در دور دوم انتخابات با دو نامزد برنده مذاکره خواهد کرد.
فرانسوا بایرو یکشنبه شب در گفتگو با مطبوعات و در جمع هواداران خود مشخص نکرد در دور دوم از میان فرانسوا اولاند و نیکولا سارکوزی که نامزدهای برنده دور اول هستند ، به کدامیک رای خواهد داد اما اعلام کرد پیش از ششم ماه مه با در نظر گرفتن سیاستهای سارکوزی و اولاند و دیدگاه آنها نسبت به مواضع وی، حمایت خود را از یکی از آنها اعلام خواهد کرد.
فرانسوا بایرو تاکید کرد قصد دارد با دو نامزد برنده دور اول انتخابات مذاکره کند و به آنها بگوید برای وی چه چیزهایی در اولویت قرار دارد. بایرو افزود در روزهای آینده با سارکوزی و اولاند صحبت خواهد کرد، به پاسخها و دیدگاههای آنها گوش خواهد کرد آنگاه برای تعیین موضع خود در حمایت از یکی از آنها تصمیم گیری خواهد کرد.
بر اساس ارزیابی هایی که شبکه های تلویزیونی فرانسه منتشر کردند فرانسوا اولاند در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بین بیست و هشت ممیز چهار دهم درصد و بیست و نه ممیز سه دهم درصد آرا را کسب کرده و سارکوزی بین بیست و پنج ممیز پنج دهم و بیست و هفت درصد آرا را به دست آورده است. طبق قانون اساسی فرانسه سارکوزی و اولاند در دور بعدی انتخاباتی که ششم ماه مه برگزار خواهد شد، رقابت خواهند کرد. همچنین مارین لو پن با کسب هجده ممیز دو دهم درصد تا بیست درصد آرا و ژان لوک ملانشون با ده ممیز هشت دهم تا یازدهم ممیز هفت دهم درصد آرا در مکانهای سوم و چهارم قرار گرفته اند. نیکولا سارکوزی نمی تواند بدون آرای طرفداران مارین لو پن یا فرانسوا بایرو به پیروزی در دور دوم انتخابات فکر کند.
۱۶۳/۱۰۶

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.