“فرانسوی‌”ها در اعتراض به افزایش مالیات‌ها تظاهرات کردند/ درآمد بیش‌تر، “مالیات” کم‌تر!

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

گروهی از چپ‌گرایان فرانسه در اعتراض به افزایش بی‌رویه مالیات‌ها و سیاست “فرانسوا اولاند” که در اجرای سیاست‌های اقتصادی، پا جای راست‌گرایان این کشور گذاشته است، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شماری از چپ‌گرایان فرانسوی به رهبری “ملانشون” در اعتراض به افزایش مالیات‌ها در فرانسه به خیابان‌ها ریختند.

ملانشون که خود در این اعتراض خیابانی شرکت کرده بود، می‌گفت ما با این مخالفیم که فشار بار افزایش مالیات‌ها فقط بر دوش طبقه ضعیف و متوسط جامعه سنگینی کند.

ما خواستار انقلابی در نظام مالیاتی کشور هستیم به گونه‌ای که هر کس متناسب با درآمدی که دارد مالیات پرداخت کند.

وی افزود: اکنون وضع کشور ما از نظر مالیاتی به گونه‌ای است که شرکت‌های بزرگ که درآمد بالایی دارند مالیات اندکی می‌دهند و برعکس اشخاص و شرکت‌های کم‌درآمد مالیات بیش‌تری پرداخت می‌کنند.

رهبر چپ‌گرایان فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود در همین باره گفت: در فرانسه اوضاع از نظر مالیاتی به گونه‌ای رقم خورده است که هر کس درآمد بیش‌تری داشته باشد مالیات کم‌تری پرداخت می‌کند و برعکس آن نیز صادق است.

وی در همین دربارهٔ به هزینه‌ای که مهاجران هر سال بر دولت تحمیل می‌کنند اشاره کرد و گفت: هر سال حدود ۸۵ میلیارد یورو از بودجه عمومی کشور صرف زندگی مهاجران در کشور می‌شود.

این درحالی است که این اشخاص به سبب خودخواهی اجتماعی که دارند حاضر نیستند در تلاش‌های کشور برای سروسامان دادن به اوضاع اقتصادی مشارکت جویند.

برخی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات می‌گفتند: همه دولت‌های سوسیالیست همین کار را در اروپا انجام می‌دهند. در نتیجه ما به خیابان‌ها آمده‌ایم تا با اعمال فشار، دولت را مجبور کنیم از این طرح فاجعه‌آمیز که افزایش بی‌رویه مالیات‌ها است، دست بکشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.