فردا: ادامه پذیره نویسی بانک آینده

۰۵م اسفند ،

بینا- به دنبال پذیره نویسی ۲میلیارد سهام بانک آینده، ۲۹۳٫۶ میلیون سهم این بانک در اولین روز پذیره نویسی شد و ادامه آن فردا دنبال می گردد.
به گزارش بینا به نقل از فرابورس، بانک آینده با سرمایه ۸هزار میلیارد ریال قصد دارد، ۲هزار میلیارد ریال معادل ۲۵درصد از سرمایه اولیه را از طریق پذیره نویسی عمومی در فرابورس تامین کند که در اولین روز ۲۹۳.۶میلیون سهم به ارزش ۲۹۳.۶ میلیارد ریال پذیره نویسی شد و ادامه پذیره نویسی فردا دنبال می گردد.
براساس این گزارش، خرید سهام با استفاده از کد خرید گروهی “ددد” برای کارگزاران ممنوع است وخریداران در صورت نداشتن کد بورسی می توانند با مراجعه به یکی از کارگزاری های فرابورس به درخواست کد معاملاتی اقدام کنند .
پذیره نویسی از طریق شبکه کارگزاری فرابورس انجام می گردد و خریداران تنها مبلغ اسمی هزار ریال را در پذیره نویسی پرداخت می کنند.
همچنین با معامله ۴۸۷میلیون اوراق بهادار از سوی سهامداران، ارزش معاملات فرابورس به ۷۵۴میلیارد ریال رسید.
این در حالی است که در پی پذیره نویسی بانک آینده، ۱۰۰میلیون سهم معادل ۲.۵درصد از حق تقدم استفاده نشده بانک گردشگری در بازار دوم به فروش رفت که بر روی حجم معاملات امروز بی تاثیر نبود.
بر اساس این گزارش، ۵ شرکت فرابورسی نفت شیراز،لاوان، ایرانول، سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان،مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن بیشترین رشد قیمت را کسب کردند و از طرفی بیشترین کاهش قیمت نصیب شرکت های افرانت، مهندسی صنعتی روان فناور و بانک گردشگری شد.
در عین حال در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می گردد، بیشترین حجم معاملات را به ترتیب، سه نماد اجاره چوبار ۱۵۲هزارو ۱۶۰برگه، گواهی سپرده انصار ۱۷هزار و ۹۴۵برگه و اجاره سامان ۱۶هزارو ۷۰۰ برگه داشتند.
طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد به سبب تعدیل با اهمیت در اطلاعات دریافتی از برای سال مالی ، متوقف شد. از سوی دیگر به سبب تعدیل با اهمیت در اطلاعات دریافتی از شرکت کویر تایر درخصوص پیش بینی سال مالی ، این نماد معاملاتی هم متوقف شد.
هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن با کاهش قیمت روبرو شد و در مرز ۶۰۰ هزار ریال دادو ستد شد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.