فردا دسترسی‌تان به اینترنت قطع می‌شود؟

علت اصلی این اختلال مربوط به ویروس DNS Changer است. نویسندگان این ویروس با آلوده کردن کامپیوترها در نقاط مختلف جهان توانسته بودند که شبکه مخربی از کامپیوترهای آلوده به این ویروس ایجاد کنند.

پلیس FBI سال گذشته این افراد را دستگیر کرد و اختیار سرورهای مرتبط با ویروس DNS Changer را در اختیار گرفت.

ویروس DNS Changer چطور کار ‌کند؟

این ویروس با سواستفاده از سرویس DNS درخواست‌های اینترنتی کاربر آلوده را از طریق سرورهای متعدد به سایت های جعلی هدایت می‌کند و درخواست‌های کاربران آلوده به این ویروس به طور خودکار و کامل تحت کنترل هکرها و مجرمان اینترنتی قرار می‌گیرد.

چندی پیش پس از شناسایی و تعطیلی سرورهای اصلی منتشر کننده DNSChanger و به منظور تعدیل پهنای باند اینترنت برای عدم ایجاد اختلال در دسترسی به شبکه اینترنت، نهادهای قانونی بین‌المللی، تصمیم گرفتند تا به طور موقت سرورهای تعطیل شده و غیرفعال را با سرورهای جدید جایگزین کنند. به همین دلیل به کاربران اینترنت و شبکه‌های سازمانی تا ۹ جولای سال جاری میلادی مهلت داده شده تا از عدم آلودگی تجهیزات خود به ویروس DNSChanger اطمینان حاصل کنند.

کامپیوتر شما آلوده است یا خیر؟

روش کار ساده است. می توانید به سایت http://www.dns-ok.us مراجعه کنید. در صورتی که در این سایت، تصویر به رنگ سبز دیدید، خیالتان راحت باشد، کامپیوتر شما سالم است.

 

اما اگر تصویر به رنگ قرمز بود، احتمالا کامپیوتر شما آلوده است. البته فراموش نکنید که این ویروس روترها را هم آلوده می‌کند، پس در صورتیکه درخواست های اینترنتی شما از چنین روترهایی رد شود، با آن که کامپیوتر شما سالم است، تصویر به رنگ قرمز نمایش داده خواهد شد.

البته احتمال آلودگی کاربران ایرانی به این ویروس کم است اما اگر تصویر قرمز را مشاهده کردید به صفحه DCWG بروید. در این صفحه برنامه و روش‌های مختلفی برای حل مشکل وجود دارد.

گفته می‌شود، در آمریکا حدود ۵۰۰هزار کاربر با این ویروس دچار مشکل شده‌اند و در سراسر دنیا بیش از چهار میلیون رایانه به این بد‌افزار آلوده شده که البته بخشی از این کاربران نسبت به پاکسازی سیستم خود اقداماتی را انجام داده‌اند.

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.