«فردوسی مشهد» دومین دانشگاه کشور در پذیرش دانشجوی غیرایرانی

۱۰م اسفند ،

4-578.jpg

رییس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به چشم انداز دانشگاه تا افق ۱۴۰۴، گفت: این دانشگاه باید طی سال‌های آینده حدود پنج هزار دانشجو غیر ایرانی پذیرش کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، علیرضا آشوری در هشتمین گردهمایی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: دانشگاه فردوسی مشهد آمار مطلوبی در پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در کشور دارد به گونه‌ای که با تعداد ۴۷۰ نفر دانشجو غیرایرانی رتبه دوم و دانشگاه تهران با تعداد ۴۸۵ نفر اولین دانشگاه کشور در پذیرش دانشجویان غیرایرانی است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم تعداد دانشجویان غیرایرانی را در این دانشگاه افزایش دهیم و از مرز ۵۰۰ دانشجو عبور کنیم.

رییس دانشگاه فردوسی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در حوزه تحصیلات تکمیلی حدود ۹۰۰ دانشجو در مقطع دکترا و حدود ۱۸۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه فردوسی فارغ‌التحصیل شده‌اند، تصریح کرد: همچنین حدود ۵۰ درصد دانشجویان واحد بین‌الملل دانشگاه فردوسی باید دانشجویان غیرایرانی و بین‌الملل باشند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان غیرایرانی سفیران دانشگاه فردوسی می باشند، اظهارکرد: این دانشجویان پس از بازگشت به کشور خود می‌توانند همانند مبلغان برای این دانشگاه فعالیت کنند، بنابراین امیدواریم با افتخاراتی که در سال‌های اخیر کسب شده تعداد دانشجویان غیرایرانی از چند هزار نفر نیز بگذرد.

رییس دانشگاه فردوسی در خصوص برنامه‌های دانشگاه فردوسی تا سال ۱۴۰۴، گفت: کسب رتبه ۵۱۲ در رتبه‌بندی جهانی هدف این دانشگاه است، بنابراین باید دانشگاه فردوسی در طی این مدت رتبه دوم کشور، دهم منطقه و پانصدم دنیا را کسب کند.

وی با بیان اینکه سربازان اصلی میدان پژوهش، دانشجویان تحصیلات تکمیلی می باشند، اظهارکرد: امیدواریم با روندی که از سال ۸۴ تاکنون داشته‌ایم دانشگاه فردوسی سریع‌تر به این اهداف خود دست پیدا کند.

آشوری با بیان اینکه دانشگاه‌های صنعتی در تولید علم رتبه برتری نسبت به دانشگاه‌های جامع دارند، ادامه داد: دانشگاه فردوسی در کشور جایگاه سوم را پس از دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز دارا است.

رییس دانشگاه فردوسی با اشاره به آمار دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه، اظهارکرد: این دانشگاه در سال ۸۴ تنها حدود هشت درصد دانشجو مقطع تحصیلات تکمیلی داشته است که این آمار در سال جاری به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۸۴ رتبه دوازدهم را میان دانشگاه‌های وزارت علوم داشته است که در سال ۸۷ این رتبه به رتبه نهم ارتقا یافته است و در حال حاضر در میان رتبه‌های هفتم و هشتم کشور متغیر است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.