فردی که هیچ گاه پیر نمی شود – راز بروک گرینبرگ کشف شد!+عکس

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

بروک گرینبرگ سال آینده به سن قانونی رای دادن می‌رسد، اما از لحاظ فیزیکی و ذهنی رشد بسیار پایینی دارد. او با وجود داشتن ۱۷ سال سن، فقط ۷۶ سانتی‌متر قد دارد و از لحاظ ذهنی نیز در حد یک کودک یک ساله است
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

یک کودک ۱۷ ساله که هیچ‌گاه پیر نمی‌شود می‌تواند به دانشمندان در مورد کشف اسرار پیر شدن انسان‌ها کمک کند. در ابتدا پزشکان قادر تشخیص به بیماری او نبودند، اما تحقیقات بیش‌تر روی دی.ای.ان او نشان داد نقص‌هایی در ژن‌هایی که مسوولیت افزایش سن و پیر شدن را دارند وجود دارد.

دانشمندان امیدوارند بتوانند با مطالعه دی.ای.ان بروک اطلاعات جدیدی در مورد روند پیر شدن انسان پیدا کنند و شاید این مطالعات بتواند به آن ها در درمان بیماری های مربتط با پیری و افزایش سن کمک کند.

قرار است این هفته کنفرانسی در لندن برگزار شود و در آن بعضی از بهترین محققان پیری گرد هم بیایند در مورد وضعیت منحصر به فرد بروک به بحث و گفتگو بپردازند.

پروفسور ریچارد واکر از دانشگاه سوث فلوریدا که وظیفه رهبری این تحقیقات را به عهده دارد در این باره گفت: شاید ما بتوانیم با مطالعه روی بروک به بعضی از اسرار رشد و پیر شدن انسان‌ها پی ببریم. در حقیقت وضعیت بروک موقعیت منحصر به فردی را برای ما فراهم کرده است و ما باید از آن حداکثر استفاده را ببریم.
ما فکر می‌کنیم جهش خاصی در ژن‌های بروک اتفاق افتاده است و گذشت زمان برای او متوقف شده است. شاید اگر ما بتوانیم ژن‌های او را با ژن‌های انسان‌های نرمال مقایسه کنیم به علت دقیق این مشکل پی ببریم.
بروک در شهر ریسترتاون در آمریکا متولد شد و در ابتدا کاملا سالم به نظر می‌رسید. قبل از رسیدن به دو سالگی او دچار شرایط و مشکلات پزشکی غیر قابل توضیحی شد و پدر و مادر او متوجه شدند او به طور طبیعی رشد نمی‌کند.
پزشکان قادر به توضیح در مورد وضعیت بروک نبودند، اما اعتقاد داشتند قسمت‌های خاصی از بدن او با هم هماهنگ نیستند و به شکلی متفاوت در حال رشدند.
بروک می‌تواند صداها را تشخیص دهد، اما قادر به صحبت کردن نیست و فقط با حرکات بدن می‌تواند بعضی از منظورهای خود را برساند.
با وجود داشتن ۱۷ سال سن، بروک دارای استخوان‌هایی مشابه با کودکان ۱۰ ساله است و دندان‌های دوران نوزادی هنوز هم در دهان او باقی مانده اند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

پزشکان معتقدند در صورتی که بتوانند به مشکل بروک که به طور حتم ژنتیکی است پی ببرند، می‌توانند همین روند را روی حیوانات آزمایش کنند که شاید این تحقیقات به کشف راهی برای درمان بیماری‌های مرتبط با پیری و حتی کاهش دادن سرعت پیر شدن انسان بینجامد.
انجمن های تخصصی فلش خور – تمامی انجمن‌ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.