فرد اعتدال‌گرا عینک سیاسی به چشم نمی‌زند/هر فردی که اندیشه سازنده دارد به میدان بیاید

فروردین ۱۴۰۳

عضو حزب اعتماد ملی گفت: فرد اعتدال‌گرا عینک سیاسی را کنار می‌گذارد و عینک مدیریتی، کارآمدی و استفاده از خرد جمعی را به چشم می‌زند.

“محمدرضا خباز” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، ضمن تشریح معنای اعتدال و فراجناحی بودن اظهار داشت: موضوع اعتدال یک انگیزه و جایگاه اعتقادی برای مردم مسلمان و شیعیان است و امیرالمومنین(ع) در این باره می‌فرمایند انسان جاهل و نادان اهل افراط و تفریط است.

عضو حزب اعتماد ملی ادامه داد: افراط و تفریط از نگاه مسلمانان و اسلام پسندیده نیست و اعتدال مورد پسند است بنابراین اعتدال جایگاه معنوی، عقلی و منطقی دارد.

وی اعتدال را به معنای پرهیز از نگاه‌های سیاسی و تکیه بر نظرات کارشناسی، استفاده از خرد جمعی و پرهیز از پافشاری بر رأی شخصی عنوان کرد و ادامه داد: انسان معتدل قبل از اینکه مسائل را با عینک سیاسی ببیند با عینک کارشناسی می‌بیند.

خباز افزود: فردی که به دنبال اعتدال است به اشخاص با دید سیاسی و حزبی نگاه نمی‌کند بلکه عملکرد و مشی اشخاص را در زمان حال و قبل مورد بررسی قرار می‌دهد.

عضو حزب اعتماد ملی تأکید کرد: فرد اعتدال‌گرا عینک سیاسی را کنار می‌گذارد و عینک مدیریتی، کارآمدی و استفاده از خرد جمعی را به چشم می‌زند.

وی به موضع‌گیری بعضی رسانه‌ها طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: متأسفانه این روزها بعضی از پایگاه اینترنتی‌ها و رسانه‌ها قصد دارند رئیس‌جمهور منتخب را به یک جناح خاص منتسب کنند اما “حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر روحانی” اعلام کرده که به هیچ جناحی وابسته نیست.

خباز ادامه داد: هر فردی که مرد میدان عمل است و فکر و اندیشه سازنده دارد وارد صحنه شود و پرداختن به این گونه مسائل حاشیه‌ای هیچ ارزشی برای جامعه ندارد.

این فعال اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: نگاه اعتدال‌گرایانه نگاهی است که منطق اسلامی عقلی و شرعی دارد و مطمئنا در جامعه ما نیز کارگشا خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.