فرزاد فرزین در ترکیه مشغول چه کاری است؟!

اخبار , اخبار فرهنگی, فرزاد فرزین

فرزاد فرزین درباره سفرش به ترکیه گفت: ما بر اساس قرارهایی که از قبل گذاشته بودیم برای ضبط یکی از قطعات آلبوم باید دو بار به استانبول می رفتیم. یکی از قطعات آلبوم جدیدم به عهده یکی از تنظیم کننده های ترک است.

پس از سفر چند روزه خواننده آلبوم «شخصی» به استانبول، از برخی همکاری های جدید این خواننده با برخی موزیسین های سرشناس ترکیه در آلبوم جدیدش صحبت می شود. فرزاد فرزین چند روزی را در استانبول مشغول بررسی و همکاری با یک موزیسین سرشناس ترکیه ای برای حضور و همکاری در آلبوم جدیدش بود که ما برای مشخص شدن ابعاد این همکاری و اطلاع از آخرین وضعیت آلبوم جدید این خواننده، سراغ این خواننده رفته ایم. مشروح این گفتگو و رونمایی ازاین همکاری بین المللی را برای نخستین بار در ادامه می خوانید:

 

حضور چند روزه تو در ترکیه و انتشار برخی عکسها از تو در یکی از استودیوهای استانبول سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان ات بوجود آورده. فرزاد فرزین در ترکیه مشغول چه کاری ست؟

ما بر اساس قرارهایی که از قبل گذاشته بودیم برای ضبط یکی از قطعات آلبوم باید دو بار به استانبول می رفتیم. یکی از قطعات آلبوم جدیدم به عهده یکی از تنظیم کننده های ترک است.

 

درباره این موزیسین ترک امکانش هست بیشتر توضیح بدهی؟

ایشان سرپرست ارکستر و یکی از تنظیم کننده های اصلی آثار «گوکان تپه»(Gokhan Tepe) (از خواننده های پاپ سرشناس ترکیه) است که قرار است یکی از قطعات آلبوم من را تنظیم کند. ایشان با بسیاری از بزرگترین ستاره های موسیقی پاپ ترکیه کار کرده و ما هم از طریق «یاشار خسروی» با ایشان ارتباط برقرار کردیم و پس از بررسی آثار و شنیدن برخی از آثاری که ساخته و تنظیم کرده، سبک و استایل کاری اش مورد پسند قرار گرفت و بعد از چند بار مذاکره بالاخره به نتیجه رسیدیم و قرار شد که یکی از قطعات آلبوم را برایمان تنظیم کند. باید به نتیجه می رسیدیم درباره نوع تنظیمی که باید انجام شود و «وکال» این قطعه را هم گرفتیم تا به هر حال ایشان کارش را شروع کند.

 

اخبار , اخبار فرهنگی, فرزاد فرزین

 

ظاهرا یک بار دیگر هم قرار است به استانبول در هفته های آینده سفر کنی؟

بله احتمالا بقیه قطعات آلبوم را هم در «یونیور سال استودیو» ضبط و رکورد کنیم و احتمال دارد میکس قطعات آلبوم نیز در استانبول انجام شود. به هر حال ما در حال مزه مزه کردن این قبیل تجربه ها و این قبیل همکاری بودیم که ببینیم تا چه حد می توانیم فضاها را به هم نزدیک کنیم که از نتیجه کار راضی هستیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که بقیه آثار هم در همین فضا ضبط شود. چون واقعا از لحاظ کیفیت، در بهترین حالت قرار دارد.

 

یعنی طرفداران فرزاد فرزین باید منتظر آلبومی با استاندارهای بین المللی باشند؟

آلبوم «۶» آلبوم خوبی شده و ما تلاش کرده ایم که از هر نظر یک سر و گردن از همه آلبوم های من بالاتر باشد. اینکه چقدر توانسته ایم در این ماجرا موفق باشیم را دیگرمردم باید تعیین کنند. نقشه های ویژه و جالب دیگری هم داشتیم که محدودیت زمانی باعث شد بخشی از آنها را به آینده موکول کنیم. ولی در هر صورت چیزی که مشخص است این است که قطعا محتوا و کیفیت را فدای محدودیت زمانی نخواهیم کرد.

 

مگر زمان مشخصی برای انتشار آلبوم مشخص شده؟

همه تلاش من برای اواخر شهریور است که آلبوم را به بازار بفرستم. سه ویدئو کلیپ برای آلبوم در نظر گرفته ایم که باید برای قطعات آلبوم ساخته شود و تیزر آلبوم را هم برنامه ریزی کرده ایم که بسازیم. در تمام این مراحل با حضور «برادران بوشهری» همکاری خواهیم کرد و قطعا این آلبوم و اتفاقات و داستان های تصویری آن هم پر و پیمان خواهد بود تا اثر در بهترین حالت ممکن روانه بازار موسیقی کشور شود. به هر حال مباحث تصویری این روزها برای موفقیت یک آلبوم بسیار مهم و پر اهمیت هستند و بخاطر همین به شدت روی آنها هم متمرکز شده ایم.

 

درباره ویدئوها و داستان های ویدئو کلیپ ات گفتی. ماجرای انتشار دی وی دی تصویری کنسرت شوک به کجا رسیده؟

با اعضای گروه تصمیم گرفتیم که با توجه به اینکه برخی اعضای گروه مثل امیر میلاد و یاشار در آن کنسرت نبودند و در اجرای آخر ما برنامه ریزی های تصویری و اوپنینگ جالبی را اجرا کردیم، بخشی از این کنسرت آخر هم در آن مجموعه تصویری گنجانده شود و همین باعث شد کمی انتشار آن به تاخیر بیفتد.

 

احتمال دارد این مجموعه تصویری با آلبومت منتشر شود؟

شرکتی که قرار است این مجموعه را به بازار بفرستد باید در این باره تصمیم بگیرد. این اثربه شرکت «هنر اول» واگذار شده و البته مراحل تدوین و مجوز اش نیز انجام شده است و آماده انتشار است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.