فرزاد موتمن: سینما در روز ملی سینما هم حال خوبی ندارد

امروز، روز ملی سینما است در حالیکه سینما شرایط خوبی نداشته و حال و روز خوبی ندارد.

فرزاد موتمن در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت:‌امروز روز ملی سینما است اما سینما این روها حال خوبی ندارد.
در حالی باید روز ملی سینما را جشن بگیریم که سینماگران ما این روزها ناامید و غمگین هستند.
وی ادامه داد:‌سالهاست که در عرصه ساخت فیلم‌های سینمایی، سینماگران ما با موانع روبرو هستند و کمک‌های دولتی فقط شامل عده‌ای از فیلمسازان می‌شود که این مشکلات نمی‌گذارد سینما حال و روز خوبی داشته باشد.
کارگردان فیلم سینمایی “بیداری” ادامه داد: دفاتر سینمایی ما این روزها به حالت تعلیق درآمده و اغلب اتفاقات چندانی در آنها صورت نمی‌گیرد.
موتمن به مشکلات مالی برای ساخت یک پروژه اشاره کرد و گفت:‌ آن دسته از کسانی که دوست دارند برای این سینما و مخاطب جدی آن فیلم جدی سازند برای تامین منابع مالی در کشور دچار مشکل هستند.
وی تصریح کرد: در نهایت روز ملی سینما این روزها معنی ندارد و ما نظاره گر نابود شدن این روز ملی هستیم.
کارگردان فیلم سینمایی “جعبه موسیقی” بیان کرد: فکر می‌کنم مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور باید تمام سیاست‌های کلان چند سال اخیر خود را متوقف کرده و یک بازنگری جدی در این زمینه انجام دهند.
این کارگردان سینما که قرار بود فیلم سینمایی‌ ” مانی و دلاور” را در زمینه کودک و نوجوان بسازد ادامه داد: فیلمنامه این فیلم به بنیاد سینمایی فارابی ارائه شده و ما منتظر جواب از سوی بنیاد هستیم./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.