فرزندان محمد مرسی: به کاخ ریاست جمهوری نمی رویم

فکر نمی کنم در کاخ ریاست جمهوری زندگی کنم زیرا کاخ ریاست جمهوری، جای کار است. البته می توانیم منزل بزرگی را خریداری کنیم زیرا آپارتمانی که هم اکنون پدرم در آن زندگی می کند ، اجاره ای است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی به وضعیت زندگی پنج فرزند محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر پرداخت.

به گزارش عصر ایران ، در این گزارش آمده است: پنج فرزند، ثمره ازدواج ۳۳ سال پیش محمد مرسی و خانم نجلا علی است. چهار پسر به نام های احمد، اسامه، عمر وعبدالله و تنها دخترشان شیما. این پنج نفر هیچگاه فکر نمی کردند که روزی “فرزندان رئیس جمهور” خطاب شوند و لقب بگیرند.

این لقب  تا پیش از این در مصر مترادف با سوء استفاده از نفوذ، طرح وراثتی شدن ریاست جمهوری و  فساد مالی بود تا جایی که این جوک در میان مردم مصر وجود داشت که: یکی از پسران رئیس جمهور در جنوب قاهره و غرب قاهره، آپارتمان هایی داشت و دوست داشت این دو واحد آپارتمانی را به یکدیگر وصل کند. این جوک به تمایل پسر رئیس جمهور وقت مصر یعنی حسنی مبارک برای سیطره بر مصر اشاره می کند.

همین دلیل باعث شده  تا اسامه یکی از پسران مرسی مخالف رفتن به کاخ ریاست جمهوری برای زندگی باشد.
او به روزنامه المصری الیوم می گوید: فکر نمی کنم در کاخ ریاست جمهوری زندگی کنم زیرا کاخ ریاست جمهوری، جای کار است. البته می توانیم منزل بزرگی را خریداری کنیم زیرا آپارتمانی که هم اکنون پدرم در آن زندگی می کند ، اجاره ای است.

اسامه که در شهر زقازیق در استان الشرقیه مصر دفتر وکالت دارد می گوید که به زندگی معمولی خودش ادامه می دهد گرچه پدرش به عنوان رئیس جمهور ، انتخاب شده است.
احمد دیگر فرزند مرسی هم به روزنامه الحیات می گوید که در فکر ترک کارش در عربستان سعودی نیست. احمد به عنوان پزشک در بیمارستانی در استان الاحساء در شرق عربستان فعالیت می کند.
احمد و شیما دو فرزند مرسی به دلیل تولد در آمریکا، دارای شهروندی این کشور هم هستند.

قبل از این یکی از وکلای دادگستری در مصر خواسته بود تا شهروندی و تابعیت مصری این دو فرزند مرسی به دلیل داشتن تابعیت آمریکا، لغو شود.

شیما تنها دختر محمد مرسی لیسانس علوم از دانشگاه زقازیق مصر دارد و همسر یک پزشک و استاد دانشگاه است . او به روزنامه المصری الیوم می گوید: از سه هفته پیش تاکنون پدرم را ندیده ام اما همیشه برای احوالپرسی از من ، فرزندان و همسران، با ما در تماس است.
عبدالله و عمر دو فرزند کوچکتر محمد مرسی هستند. عمر لیسانس بازرگانی دارد و اطلاعات زیادی درباره او وجود ندارد. عبدالله نیز همچنان در دبیرستانی در شهر الزقازیق، مشغول تحصیل است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.