فرزندتان را تشویق کنید

۲۸م آذر ،
ممتاز نیوز :  اگر می‌خواهید فرزندتان را برای کار خوبی که انجام داده، تشویق کنید و دوست دارید به او نشان دهید چقدر از او راضی میباشید باید از کودک تمجید کنید. البته این تمجید باید در ارتباط با کار خوبی باشد که انجام داده است. به طور مثال اگر فرزندتان برای درست کردن غذا به شما کمک کرده، هنگام صرف شام و زمانی که همه اشخاص خانواده حضور دارند، این موضوع را بلند اعلام کنید و به همه بگویید چقدر به فرزندتان افتخار می‌کنید یا به طور مثال می‌توانید در حضور دیگران، کارهای خوبی که کودک در طول روز انجام داده مانند جمع کردن اسباب بازی‌ها، کمک کردن به پدر و مادر و… را با جزئیات تعریف کنید.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از جام جم ؛ البته یادتان باشد برای تشویق کودک، فقط از جمله‌ها و عبارات مثبت استفاده کنید و به هیچ وجه جمله‌های منفی را به کار نبرید. علاوه بر این، تمام تشویق‌ها باید در زمان و مکان مناسب انجام شود. به این معنی که نباید برای کار خوبی که کودک انجام می‌دهد، چند روز بعد او را تشویق کنید.

همچنین لازم است این نکته را در نظر داشته و بیشتر از این که انتظار نتیجه‌ای مثبت و موفق را داشته باشید، فرزندتان را تشویق کنید تا کارها را درست و بدون مشکل انجام دهد. یادتان باشد نتیجه چندان مهم نیست و آنچه باید مدنظر قرار گیرد، تلاش کودک است.

اگر کودک چنین برخوردی را ببیند، اطمینان پیدا می‌کند که تشویق کردن شما تنها وابسته به گرفتن نتیجه کامل نیست و ماهیت انجام کار درست و مناسب برای تشویق کودک کفایت می‌کند.

گاهی اوقات کودکان کارهای خوبی انجام می‌دهند که شما باید آنها را تشویق کنید، اما خوب است یادمان باشد این کارهای خوب تکرار می‌شود و با تکرار برای او به شکل عادت درمی‌آید. در نتیجه زمانی که شما حضور ندارید نیز فرزندتان چنین کارهایی را انجام خواهد داد. به طور مثال وقتی به مدرسه او مراجعه می‌کنید و معلم یا مسئول کتابخانه مدرسه، از نظم و انضباط کودک تعریف می‌کند و می‌گوید او به حقوق دیگر دانش‌آموزان احترام می‌گذارد، مشخص است چنین ویژگی‌های مثبتی برای کودک به شکل عادت درآمده است. بنابراین همیشه او را تشویق کنید و نشان دهید از این ‌که فرزند خوبی دارید، راضی میباشید و به او افتخار می‌کنید.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.