«فرزندسالاری» یکی از علل گرایش iبه “خشونت” است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

domestic-violence.jpg

به گفته یک روانشناس، «خانواده» نقش مهمی در آرامش اشخاص و جلوگیری از بروز خشم آنها دارد، بنابراین آموزش رفتار برای کنترل خشم باید در سنین ابتدایی توسط والدین با آموختن مسایلی نظیر قوانین ارتباطی صحیح، پرهیز از فکر خوانی و احترام iبه عقاید دیگران iبه کودکان ارائه شود؛ البته «فرزند سالاری» بیش از حد نیز می‌تواند سبب گرایش رفتار فرد iبه سمت خشونت شود.

دکتر ربابه غفار تبریزی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مورد تاثیر خانواده بر روی خشونت اشخاص گفت: وقتی که یک فرد یا گروه در مسله‌ای iبه نتیجه منطقی و قانع نماینده نمی‌رسند، iبه خشونت روی می‌آورند.

وی در مورد مسایلی که سبب رواج خشونت در اجتماع می‌شود، اظهار نمود: قهر، دعوا و دشنام سبب بروز پرخاش و خشونت iبه ویژه در کودکان می‌شود.

دکتر تبریزی در ادامه اظهار نمود: وقتی که اشخاص نتوانند از راه‌های معمول نیازهای اولیه از قبیل رفاه و امنیت خود را پاسخ دهند، دچار ناکامی می‌شوند که این مسئله iبه صورت خشونت در اجتماع بروز می‌یابد.

وی افزود: برای جوانان باید فضاهایی نظیر مکان‌های تفریحی وجود داشته باشد تا بتوانند انرژی هیجانی خود را تخلیه نموده و اجازه ندهند که این انرژی انباشته شده و iبه صورت خشم یا رفتار پرخطر در فعالیت‌های آنان از قبیل رانندگی و غیره بروز کند.

این روانشناس در مورد ارتباط خشم با مسایل فرهنگی نیز گفت: هر چقدر سطح فرهنگ و سواد جامعه بالا باشد و اشخاص با طیف‌های رفتاری بیشتری در ارتباط باشند و توانایی مدیریت خشم iبه آن‌ها آموخته شود، می‌توانند در مقابل خشم واکنش iبهتری از خود نشان دهند.

وی در مورد تاثیر جامعه بر روی خشونت اشخاص اضافه نمود: سازمان‌هایی نظیر صدا و سیما می‌توانند در شکل‌گیری احساسات و عواطف مردم نقش بسیاری داشته باشند، iبه طور مثال صدا و سیما می‌تواند با کم‌تر پخش نمودن فیلم‌های خشونت‌آمیز مردم را iبه سوی آرامش سوق دهد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.