فرزند دلیر ایران

جام جم آنلاین: عجب میدانی است این ورزش؛ می‌توانی در اوج نمایش جوانمردانه پیام یک ملت را به دوست و دشمنت برسانی، درست مثل کاری که حمید سوریان در فینال المپیک لندن مقابل دیدگان الهام علی‌اف رییس‌جمهور آذربایجان انجام‌داد.

علی‌اف برای تماشای فینال وزن ۵۵ کیلوی کشتی فرنگی یکشنبه شب در سالن اکسل لندن حاضر شد تا قهرمانی کشتی‌گیر کشورش، بایرام روشن‌اف را جشن گرفته و پاداش دلاری به او اهدا کند.

اما رییس‌جمهور آذربایجان که در دو، سه سال اخیر بارها اظهارات مداخله‌جویانه و تفرقه‌افکنانه‌اش با واکنش قاطع مسوولان کشورمان مواجه شده بود، تاب و تحمل دیدن لحظه پیروزی حمید سوریان اعجوبه کشتی ایران و جهان را نداشت و ناگزیر سالن را ترک کرد.

در پایان این کشتی دلاور کشتی ایران پس از غلبه مقتدرانه بر حریف آذربایجانی به زیبایی پشتک‌وارو ‌زد و شادی‌اش را با هموطنانش تقسیم کرد.

اما علی اف که سالن را ترک کرد یک صحنه دیگر را هم ندید؛ جایی که پرچم سه رنگ ایران به اهتزاز درآمد و کشتی‌گیر آذربایجان از فرط ناراحتی اشک می‌ریخت. اما فرزند ایران ما با صلابت و سرافراز بر بلندای قهرمانی ایستاده بود!

قدرت و صلابت حمید سوریان گرچه در یک میدان صرفا ورزشی نمایان شد و طبق منشور المپیک ورزش جایی برای بیان اغراض سیاسی و فرقه‌ای نیست، اما او بخوبی توان یک ملت را به رخ فردی کشید که پایش را از گلیمش بیش از حد دراز می‌کند.

سوریان بخوبی نشان داد فرزندان ایران در اوج جوانمردی و فتوت از چه قدرتی برخوردارند و در دفاع از نام و پرچم کشورشان لحظه‌ای پا پس نخواهند کشید.

چه خوب است مسوولان ورزش از چنین صحنه‌هایی درس گرفته و با تدارک، برنامه‌ریزی و تجیهز علمی، کمر همت به اعتلای ورزش ایران ببندند تا دیگر به معدود مدال‌های کسب شده در میدان بزرگی چون المپیک دلخوش نباشیم و در سال‌های بعد بارها و بارها شاهد اهتزاز پرچم کشورمان مقابل دیدگان میلیون‌ها بیننده تلویزیونی باشیم.

امید توفیقی‌ -‌ گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.