فرزند شهید رضایی نژاد در اجلاس عدم تعهد چه گفت؟

حاشیه جالب حضور خانواده های شهدای هسته ای در اجلاس عدم تعهد

آرمیتا فرزند شهید رضایی نژاد در سخنانی کوتاه اما بسیار پر معنا حاشیه اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد راتحت تاثیر قرار داد و به دو زبان انگلیسی و فارسی گفت: این آرمیتاست دختر یکی از هزاران شهید ایرانی، من و ما زنده و ایستاده ایم. پای خون پدرانمان و آرمان هایشان و رویاهایشان برای ایران.دستان پلیدی که خون پاک پدرانمان را ریختند بدانند که نفرین شدگان تاریخ و مردگان بدنام هستند.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز،  خانواده های شهدای هسته ای (شهید مصطفی احمدی روشن، شهید رضایی نژاد و شهید علیمحمدی) بعد از ظهر امروز در حاشیه  وزرای خارجه شانزدهمین اجلاس عدم تعهد حضور یافتند و سپس در جمع خبرنگاران برای دقایقی صحبت کردند.
این حضور خانواده های شهدا با حاشیه های جالبی نیز همراه بود در بخشی از این حضور، آرمیتا رضایی نژاد، این گونه سخن گفت: این آرمیتاست دختر یکی از هزاران شهید ایرانی، من و ما زنده و ایستاده ایم. پای خون پدرانمان و آرمان هایشان و رویاهایشان برای ایران.دستان پلیدی که خون پاک پدرانمان را ریختند بدانند که نفرین شدگان تاریخ  و مردگان بدنام هستند.همچنین در بخشی از این مراسم، نماینده سابق مصر در سازمان انرژی اتمی صحبت کرد و خطاب به خانواده های شهدا گفت: مرا شریک غم خود بدانیدمن غم شمارا درک می کنم چراکه دو یا سه ماهه بودم که پدر خود را در جنگ با اسرائیل از دست دادم ک
وی سپس شاخه گلی را به آرمیتا رضایی نژاد و علی فرزند شهید احمدی روشن، اهدا کرد.
پدر شهید احمدی روشن، در سخنانی گفت: یکی از وظایف جنبش عدم تعهد این است که به مشکلات مردم دنیا رسیدگی کند. مردم ایران که قربانی تروریسم در منطقه خاورمیانه است. دانشمندان ما در سطح شهر و روز روشن ترور شده اند و خبری از نهادهای حقوق بشری نیست.
و آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان به ترور دانشمندان و مردم بیگناه ایران ادامه می دهند و صدای اعتراض نهادهای مدنی و بین المللی مانند جنبش عدم تعهد باید بلند باشد و علیه این ظلم آشکار علیه بشریت و علم و دانش و وطن پرستی اعتراض کنند و ما از جنبش عدم تعهد خواستاریم که به ظلم واقع شده رسیدگی کند که چه کسانی مسوول ترور فرزندان این کشور هستند و دانشمندان ایران را ترور می کنند. 
علی و آرمیتا دو فرزندی که در کنار ما حضور دارند، بازمانده شهدای هسته ای ایران هستند. آنها می خواستند آرمانی زندگی کنند و به کشور خود خدمت کنندو به مردم جهان خدمت کنند.
شهدای هسته ای ما در جهت غیر نظامی فعالیت می کردند قصدشان ساختن بمب نبوده بلکه خدمت به کشور خودشان و دنیا بوده است.

رادیو داروهایی که ایران تولید کرده و به بازار آمده، نوعی از انحصار طلبی کشورهای خارجی را می شکند و سوال این است که آیا کسانی که خدمت به مردم و دولت خود می کنند آیا باید کشته شوند و ترور شوند؟
دولت های وابسته به آمریکا افراد را به گلوله می بندند و این برخلاف دموکراسی و حقوق بشر است.
همسر شهید  دانشمند هسته ای ایران، نیز ضمن تقدیر از این دانشمند هسته ای مصر گفت:  تاریخ دوباره تکرار شده است و ۵۰ سال پیش اسرائیل پدر این دانشمند اسرائیلی را شهید کرده و در دوسه سال گذشته به ترور همسران  و دانشمندان ما اقدام کرده اند.
این دانشمند مصری به رسم یادبود و همدری و تسلیت به خانواده شهدای هسته ای، شاخه گلی هدیه داد و برای آن صبر و بردباری آرزو کرد.  
 

همسر شهید احمدی روشن نیز اعلام کرد: از هموطنان و مسوولان کشور خواستاریم که همچنان   به مسیر خود ادامه دهند و با صلابت بیشتر  به رشد  وتوسعه دانش هسته ای کشور اقدام کنند.  


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.