فرستاده رییس جمهوری سوریه امروز به پکن سفر می کند

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه چین تایید کرد، به دعوت وزارت خارجه ‘ بثینه شعبان ‘ فرستاده ‘ بشار اسد’ به پکن می آید.

این سخنگو افزود: چین دعوت از مخالفان سوری را برای دیدار از پکن نیز مد نظر دارد.

چین با اقدامات ضد سوری غرب و دخالت نظامی در امور سوریه مخالف است و در آخرین واکنش خود قطعنامه طراحی شده از سوی انگلیس در شورای امنیت را در ماه گذشته وتو کرد.

پس از استعفای ‘کوفی عنان’، نماینده سازمان ملل در امور سوریه ، پکن بار دیگر تاکید کرد که همچنان معتقد است تنها راه حل برای حل بحران این کشور فرایند سیاسی و برقراری آتش بس است.

معاون بخش آسیای غربی و شمال آفریقا وزارت امور خارجه چین روز شنبه گذشته طی اظهاراتی ضمن تشریح سیاست های کشورش در قبال بحران سوریه گفت: پکن خواستار صلح و ثبات در خاورمیانه است.

‘ وانگ کی جیان’ (WANG KEJIAN) افزود: ما خواستار صلح و آرامش در سوریه هستیم و به همین خاطر نیز از طرح شش ماده ای ‘کوفی عنان’ پشتیبانی می کردیم.

وی با ابراز تاسف از استعفای نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و به نتیجه نرسیدن برنامه های وی، اظهارداشت: چین همچنان معتقد است که باید مساله سوریه از طریق فرآیند سیاسی و مذاکره حل و فصل شود.

وی مداخله در امور سوریه را خطرناک خواند و گفت: شعله ور کردن درگیری ها و خونریزی در سوریه می تواند به سایر کشورهای منطقه سرایت کند.

رسانه های مهم چین پس از استعفای کوفی عنان و در ادامه انتقادهای خود از جنگ افروزی های واشنگتن در خاورمیانه، نوشتند: آمریکایی ها نباید تصور کنند وقایع سوریه به نفع آنها رقم خواهد خورد.

فرستاده بشار اسد در حالی راهی پکن می شود که تحلیل هاو واکنش های رسمی چین در مورد سیاست های خصمانه آمریکا علیه ملت های منطقه خاورمیانه به خصوص در سوریه این روزها بیش از پیش در رسانه ها به چشم می خورد.

آساق ** ۲۷۵ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۵۲۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.