فرصت‌ها و تهدیدات کرونا برای شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدات شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط اپیدمی کنونی، گفت: به منظور حمایت از شرکت‌های متضرر از این اپیدمی معاونت علمی با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی بسته‌های حمایتی برای این دسته از شرکت‌ها تعریف کرده است.

دکتر محمد صاحبکار خراسانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در برخورد با مساله کرونا هم یکسری تهدیدات متوجه شرکت‌های دانش‌بنیان شد و هم یکسری فرصت‌ها.

وی ادامه داد: برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند برای مقابله با کرونا با ارائه یکسری محصولات جدید فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

صاحبکار، حوزه‌های کیت‌های تشخیصی، ونتیلاتور، اکسیژناتور، ماسک و مواد ضد عفونی را از حوزه‌هایی نام برد که شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات موثری انجام دادند، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن از آنجایی که بسیاری از کسب و کارها و اقدامات در فضای مجازی انجام می‌شود، برخی از شرکت‌ها در حوزه کسب و کارهای آنلاین توسعه یافتند.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری علم و فناوری معاونت علمی این موفقیت‎ها را فرصتی دانست که در شرایط کرونا در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت و یادآور شد: ولی در مقابل برخی از شرکت‌ها که دسته زیادی را شامل می‌شوند به دلیل اینکه کل شرایط اقتصادی کشور دچار مسایلی شد، متضرر شدند.

وی اضافه کرد: از این رو معاونت علمی با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی سعی کرده تا بسته‌های حمایتی خاصی را برای این شرکت‌ها اختصاص دهد که از وام‌های قرض‌الحسنه متناسب با تعداد نیروی انسانی و سایر خدمات را شامل می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.