فرصت های تجاری بین ایالت’خیبر پختونخواه’ پاکستان و اصفهان بررسی شد

به گزارش ایرنا، در این نشست، هیات تجاری ۱۴ نفره ای متشکل از ‘زیبرعلی’ نایب رئیس اتاق بازرگانی پاکستان و جمعی از روسای اتاق های بازرگانی ایالت های’پیشاور’، منطقه ‘هری پور’ و ‘خیبر پختونخواه’ این کشور و بازرگانان و تجار بخش خصوصی استان اصفهان حضور داشتند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست اظهار داشت: اصفهان، بزرگترین استان صنعتی ایران است و در زمینه تولید فولاد و مصالح ساختمانی در ردیف اول کشور قرار دارد.

‘خسرو کسائیان’ افزود: صنایع نساجی و محصولات خانگی نیز در اصفهان بسیار فعال بوده و در سالهای اخیر صنعت پتروشیمی نیز در اصفهان توسعه یافته است و اکنون رقم بزرگی از صادرات این استان را تشکیل می دهد.

وی گفت: استان اصفهان علاوه بر تولیدات صنعتی، توان صادرات خدمات فنی و مهندسی خود به کشور دوست و همسایه یعنی پاکستان را دارد.

وی افزود:ایران و پاکستان بدلیل داشتن سابقه تاریخی و روابط حسنه و اشتراکات فرهنگی و مذهبی باید بیش از پیش به هم نزدیک شوند.

کسائیان ابراز امیدواری کرد: با برگزاری نشست های مشترک بین دو کشور، مراودات اقتصادی بین دو استان اصفهان و خیبر پختونخواه نیز ارتقاء یابد.

کسائیان اظهار داشت: کشورهای اروپایی با وجود سابقه جنگ و درگیری در گذشته، اکنون در قالب اتحادیه اروپا مراودات نزدیک تجاری و فرهنگی با یکدیگر دارند اما ایران و پاکستان با داشتن کیلومترها مرز مشترک و سابقه دوستی قوی، هنوز به سطح قابل توجهی از روابط دست نیافته اند.

وی اضافه کرد: در این نشست، اطلاعات مربوط به ظرفیت و توانایی اقتصادی و تجاری اعضای اتاق بازرگانی هر دو استان اصفهان و خیبر پختونخواه رد و بدل و در پایان تفاهمنامه ای بین دو طرف منعقد می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: این تفاهمنامه، شروع موج افزایش صادرات و واردات متقابل بین استان اصفهان و خیبر پختونخواه پاکستان باشد.

ایالت خیبر پختونخواه در شمال پاکستان، از شمال غرب به افغانستان، از شرق به کشمیر،از غرب و جنوب به مناطق قبیله ای فدرال و جنوب به بلوچستان و پنجاب پاکستان محدود می شود.

جمعیت ایالت خیبر پختونخواه بالغ بر ۳۵ میلیون نفر است.

پ/۷۱۴۳/۶۰۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۸۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.