فرصت یک ماهه شورایعالی فضای مجازی به وزارت ICT برای شبکه ملی اطلاعات

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مبالغ اضافی که در قبض‌های تلفن ثابت آمده بود از قبض‌های بعدی کم خواهد شد و به مردم بازگردانده می‌شود.
 
 
محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت دربارهٔ افزایش پهنای باند اینترنت در کشور گفت: برنامه‌ای که برای ۱۰۰ روز اول فعالیت دولت در نظر گرفته شد این بود که پهنای باند ۷۱ گیگابیت بر ثانیه را تا ۲۵ درصد افزایش دهیم و امیدواریم سال آینده این پهنای باند را به ۱۵۰ گیگابیت برسانیم.
 
وی همچنین گفت: امیدواریم پهنای باند داخلی را که هم اکنون ۵۰۰ گیگابایت بر ثانیه است بر ۸۰۰ تا ۹۰۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش دهیم.
 
او با بیان اینکه در حال حاضر درخواستهای بسیاری برای اینترنت از طریق محافل دانشگاهی و دیگر اقشار وجود دارد گفت: در تلاشیم که زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا در دو سال آینده اینترنت قابل قبولی را به مردم ارائه کنیم.
 
واعظی ادامه داد: در این باره برنامه‌ای برای سه سال آینده داریم و طرح‌های در این زمینه تعریف کرد‌ه‌ایم.
 
وی با بیان اینکه در این ارتباط همکاری بین دولت و مجلس وجود دارد گفت: لایحه‌ای که دو هفته مجلس آن را تصویب کرد به این منظور است که تا به وضع ارتباطات و مخابرات کشور سامان جدی بدهیم.
 
وی در مورد آخرین وضعیت شبکه ملی ارتباطات نیز گفت: پیشنهادی را به شورای عالی مجازی دادیم و صحبت کردیم که به ما فرصت یک ماهه دهند تا مدل مفهومی و چارچوب فنی خود را در مورد شبکه ملی اطلاعات ارائه کنیم.
 
واعظی گفت: منتظریم در جلسه بعدی شورای عالی مجازی چارچوب‌های ما را بپذیرند تا اقدامات فنی و علمیاتی را آغاز کنیم.
 
hemmat khahi (10 of 32)-1.jpg

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.