فرعون مصر به خانه بازگشت

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۱۱۳۸

فرعون مصر به خانه بازگشت

با صدور حکم تبرئه از سوی دادگاه قاهره؛

فرعون مصر به خانه بازگشت

موج اعتراضات مردم مصر به خیابان‌ها کشیده شد

خبرگزاری ممتاز: با اعلام حکم دادگاهی در قاهره، حسنی مبارک، رییس جمهور سرنگون شده مصر از اتهامات وارده به خود تبرئه و به زودی از زندان آزاد خواهد شد.

یکشنبه ۹ آذر – ۱۰:۰۸

به گزارش گروه ترجمه ایمنا، حسنی مبارک، رییس جمهور اسبق مصر که پس از ارتکاب انواع جنایات و در جریان بهار عربی در منطقه با رأی قضایی به زندان محکوم شد، دیروز و با حکم دادگاه از تمامی اتهامات وارده تبرئه شد.
روزنامه نیویورک تایمز در همین رابط نوشت: این دادگاه با رأی خود نشان داد که کشتار معترضانی که در جریان اتفاقات سال ۲۰۱۱خواهان پایان حکومت ۳۰ ساله مبارک بودند، اهمیت چندانی نداشته است؛ معترضانی که زمانی مجسمه مبارک را در میدان قاهره به زیر کشیده و موجبات سرنگونی رژیم وی را فراهم کرده بودند.
با حکم این دادگاه، علاوه بر حسنی مبارک و دو پسرش، رییس امنیتی وی و ۶ تن از افسران ارشد پلیس نیز تبرئه شدند.
در صورتی که این پرونده شرایط جاری در فرآیندهای قانونی را طی کند، مبارک به زودی از زندان آزاد خواهد شد.
در همین راستا و در اعتراض به حکم دادگاه قاهره، عده‌ای شب گذشته در میدان التحریر گرد آمدند تا مخالفت خود با این حکم را علنی سازند. با این وجود نیروهای امنیتی مانع از تجمع آنان شده و با پاشیدن گاز اشک آور سعی در متفرق کردن آنها داشتند. به گزارش رسانه‌های محلی قاهره، در این درگیری‌ها ۱ نفر کشته و حدود ۸۵ نفر دستگیر شدند.
اعضای شورای نظامی مصر که در برکناری مبارک از قدرت نقش بسیار مهمی را ایفا کردند، از احتمال واکنش شدید مردم نسبت به این حکم دادگاه و آزادی مبارک خبر دادند.
حسنی مبارک ۸۶ ساله که به دلیل وخامت شرایط جسمانی در بیمارستانی نظامی بستری بود، با برانکار به محل دادگاه آورده شد.
این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که رسانه‌های حامی دولت مصر همواره فعالان حامی دموکراسی که از عوامل قیام‌های مردم در سال ۲۰۱۱ بودند را به عنوان ستون پنجم دشمن و نابودکننده کشور قلمداد می‌کنند.
برخی از برجسته ترین فعالان اکنون در زندان به سر می‌برند و اسلام گرایانی که پیروز انتخابات آزاد این کشور شدند نیز به همراه هزاران نفر از حامیان آنها که همچون تروریست‌ با آنها رفتار می‌شود، در زندان‌ها محبوس شده‌اند.
علاوه بر این، محمد مرسی، رهبر گروه اخوان المسلمین و رییس جمهور منتخب و برکنار شده مصر نیز در دادگاهی مشابه باید پاسخگوی اتهامات وارده به خود باشد؛ اتهاماتی که برخی شاید حکم اعدام وی را به همراه داشته باشد.
۱۴/

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.