فرقه هایی برای انحراف فکری جوانان

عرفان های نوظهور و فرقه های دینی ساخته ذهن بشر که هیچ ریشه الهی نداشته و فقط نوعی عرفان کاذب و میل به معبودی دست نیافتنی را در افراد ایجاد می کند ، از جمله سیاست هایی است که موسسات غربی سعی کردند آن را با .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از صراط،فرقه‌ها و عرفان های نوظهور از جمله پدیده‌هایی هستند که در پی درخواست‌های ناخودآگاه و پنهان متن جامعه سربرآورده و به شدت در حال رشد و پیشروی به خصوص در میان جوانان هستند .

 تعبیر عرفان های نوظهور در واقع از زمانی بر سر زبان ها افتاد که موسسات عملیات روانی غرب ، طی تحقیقات گسترده خود به این حقیقت پی بردند که جوانان امروز با توجه به رشد و بلوغ فکری بالا ،همواره به سمت عرفان و دین آسمانی سوق داده می شوند و به صورت غریضی به دنبال معبودی عرفانی می گردند ، درست به همین علت هم بود که به دنبال جایگزینی برای خطر دیدندار شدن جوانان در سطح جهان گشتند .

عرفان های نوظهور و فرقه های دینی ساخته ذهن بشر که هیچ ریشه الهی نداشته و فقط نوعی عرفان کاذب و میل به معبودی دست نیافتنی را در افراد ایجاد می کند ، از جمله سیاست هایی است که موسسات غربی سعی کردند آن را با انتشار کتاب های روانشناسان منحرفی چون ” پائولو کوئیلو یا اوشو” ، در سطح جهان گسترش دهند و تفکرات مسموم این منحرفین را جایگزین میل به خدا شناسی در بین جوانان کنند .

چند تعبیر جدید از دین و تفسیر و کشف معانی جدید از آیات کتاب‌های مقدس دینی، همواره از مقاصد والای دین شناسان و متولیان دینی به شمار می‌رود ، ولیکن متاسفانه گاه چنین هدف والایی، دستمایه اهداف مغرضانه افرادی می‌گردد که سعی می‌کنند از این راه، جایگاه مستحکمی در میان مردم باز نموده ،و از آن‌ها سودجویی کنند و درست اینجاست که تفکرات مسموم طراحان عرفان های نوظهور تازه وارد عمب می شود .

البته باید گفت هر چیزی که در دنیای اطراف ما به وجود می‌آید در پی نیازی است که عده‌ای در واقع به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه ، علنی یا در خفا، متقاضی حضور آن هستند و این موضوع در مورد پیدایش فرقه‌های جدید نیز صدق می‌کند اما در واقع پیدایش فرقه‌های جدید در پی درخواست و نیاز افرادی پدید می‌آید که به دلایلی حاضر به پذیرش ادیان واقعی نیستند،و یا رفتارهای ناپسند و متعصبانه یا متحجرانه برخی داعیان دین ، سبب می‌شود که آن‌ها از دین روی بگردانند، ولی از آنجا که نیاز به دین یک نیاز اساسی انسان به شمار می‌رود ، به ناچار برای تسکین ناآرامی‌های خویش به سوی این مذاهب و فرقه‌ها روی می‌آورند.

جالب اینجاست که بسیاری از همین فرقه‌ها در ابتدا از روش‌ها و منطق‌هایی کاملا دینی و مستدل بهره می‌برند و به همین دلیل عده بسیاری را به سوی خود جذب می‌کنند و در واقع در ابتدای معرفی چنین فرقه‌هایی، هیچ گونه دلیل منطقی مبنی بر رد آن‌ها وجود ندارد ، ولی پس از مدتی، آن راه‌های مستدل و منطقی به بیراهه‌هایی ختم می‌شود که تمام موجودیت فردی و انسانی شخص را با چالش‌های جدی مواجه می‌نماید ، از این رو درگیر نشدن در دام چنین فرقه‌هایی به زیرکی و تیزبینی بالایی نیاز دارد.

شیطان پرستی زائیده فرقه های نوظهور

نکته مهم و خطر آفرین ماجرای فوق ، ظهور جریانهای شیطان پرستی در این فرقه هاست که بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط برخی از مراجع امنتی اکنون بیش از ۷۰ فرقه شیطان‌پرستی در کشور فعال هستند که همگی منشعب شده از همین دین های ساختگی است .

شیطان پرستان اکنون در دانشگاه ها ، مراکز تفریحی و اجتماعی کشور حضور دارند و با توجه به جاذبه های خاصی که همواره با نماد های مشخص با خود به همراه می آورند برای جوانان در پاره ای از موارد جذاب جلوه می کنند .

پیروان مکتب مذکور ، شیطان را به عنوان قدرت غالب در جهان می دانند و اگر کسی می خواهد در جهان خوب زندگی کند باید با شیطان باشد به طوریکه معتقدند راه خدا از طریق ارتباط با شیطان می گذرد!

به نظر می رسد با تمام این شرایط ، آگاهی رسانی به نسل جوان و آموزش به آنها درباره سرانجام شوم این حرکت ضد فرهنگی از طریق رسانه ها می تواند از گسترش حرکت آنها جلوگیری کرده و در صورت تداوم آنها را ریشه کن کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.