فرماندار اصفهان خواستار احداث منطقه ویژه اقتصادی در شرق شهرستان شد

۰۵اردیبهشت،

به گزارش ایرنا، فضل الله کفیل عصر چهارشنبه در شورای اداری شهرستان اصفهان که با حضور معاون رییس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات کارشناسی این منطقه به پایان رسیده و صدور این مجوز بسیاری از مشکلات شرق شهرستان را حل خواهد کرد.

وی افزود: در سه سفر قبل هیات دولت ۶۳۷ مصوبه مربوط به شهرستان اصفهان بود که ۸۲ درصد از مصوبات عملیاتی شده است.

وی در ادامه به ارایه گزارش عملکرد از حوزه های مختلف شهرستان اصفهان پرداخت.

به گفته وی در دولت های نهم و دهم تسطیح لیزری شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اصفهان انجام شد که نتایج آن بسیار رضایتبخش است.

وی بااشاره به احداث ۸۱ کیلومتر کانال درجه سه و چهار انتقال آب کشاورزی در دولت های قبل گفت: در دولت نهم و دهم ۸۷۵ کیلومتر کانال ایجاد شد.

فرماندار اصفهان اضافه کرد: ۱۱۵ کیلومتر در دولت نهم و ۷۶۰ کیلومتر از این کانال ها در دولت دهم احداث شد.

وی همچنین به پیشرفت۴۸۰ درصدی اجرای طرح های آبیاری تحت فشار اشاره کرد و افزود: عملکرد به ثبت رسیده دولت نهم در این زمینه یکهزار و۹۶۰ هکتار و در دولت دهم دوهزار و ۶۷۸ هکتار است در حالی که عملکرد دولت های قبل ۹۵۱ هکتار بود.

فرماندار اصفهان گفت: تحقق مدیریت واحد رودخانه زاینده رود، عملیاتی شدن قانون حقابه کشاورزان و انتقال آب به وسیله لوله از سد زاینده رود به بن رود و ورزنه از پیشنهادهای ما در حوزه کشاورزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز گفت: استان اصفهان با داشتن بیش از ۲۰ هزار اثر تاریخی،۱۹۶نوع صنایع دستی و ۱۰۶ اثر ممهور به مهر اصالت یونسکو، قلب گردشگری ایران است.

محسن مصلحی با اشاره به اجرای طرح های سرمایه گذاری در زیر ساخت های گردشگری گفت: پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این راستا صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از ۸۵ درصد از طرح هایی که در حال اجراست متعلق به شهرستان اصفهان است.

وی خواستار تزریق منابع مالی برای توسعه زمینه های جذب گردشگر در استان اصفهان شد.

پ/۷۱۳۵/ ۶۰۷

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.