فرماندار خوی:ایجاد اشتغال، تنها راه نجات نسل جوان از آثار شوم جنگ نرم است

۱۲م اسفند ،

غلامحسین عماری در جلسه شورای اشتغال شهرستان خوی ، با تأکید بر تسریع در ثبت اطلاعات و آمار لازم در سامانه رصد ، با توجه به تعهدات پیش بینی شده دستگاه های اجرایی اظهار کرد: ایجاد شغل برای جوانان در اولویت های کاری مسوولان است.

وی با اشاره به فراهم نمودن زمینه ایجاد مشاغل خانگی در شهرستان ، از دستگاه های اجرایی خواست در خصوص اطلاع رسانی لازم و جذب اعتبارات ، جهت اشتغال جوانان و توسعه مشاغل خانگی در شهرستان عزم جدی داشته باشند و با توجه به اهمیت موضوع ، خواستار تلاش مضاعف و برنامه ریزی مناسب اعضاء کارگروه اشتغال و روسای دستگاه های اجرایی جهت تحقق اشتغال پیش بینی شده شد.

عماری همچنین شناسایی اشخاص بیکار و متقاضی تسهیلات توسط دستگاه های اجرایی ، با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده را لازم و ضروری دانست.

فرماندار خوی یادآور شد: با توجه به زمان کم باقی مانده تا پایان سال جاری، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان ، که زیر ۸۰ درصد تعهد اشتغال خود را در سامانه ثبت کرده اند ، ملزم می باشند تا اشتغال خود را در سامانه رصد ثبت نمایند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان خوی ،گفت: روسای ادارات بعنوان مجری سیاست های دولت در شهرستان ، باید کارگاه های تولیدی مشکل دار در سطح شهرستان را شناسایی و با بررسی مشکلات آن ها ، راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از هرگونه تعطیلی این واحدها و بطبع بیکار شدن کارگران آن واحد را مورد ارزیابی قرار دهند و لازمست راهنمایی لازم برای استفاده از تسهیلات سرمایه درگردش و ثبت نام در پایگاه اینترنتی مربوطه را اقدام کنند.

عماری افزود: برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید باید به دنبال جذب سرمایه‌ گذار برویم و زیر ساخت‌های لازم را برای حضور سرمایه‌گذار در منطقه را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی در جامعه ،اظهار کرد: نمی‌توان ثواب ایجاد اشتغال را با عدد و رقم تعیین کرد ، چرا که اگر برای حتی یک نفر شغل ایجاد کنیم ثوابی بالاتر از حج و زیارت ائمه اطهار(ع) دارد.

فرماندار خوی با بیان اینکه پس از انجام کارهای فرهنگی ، هیچ کاری با ارزش‌تر از اشتغال نیست، یادآور شد: با ایجاد اشتغال می‌توان نسل جوان را که امروزه مورد جنگ نرم دشمن قرار گرفته است، نجات داد.

وی اظهار کرد: با اختصاص تسهیلات نامحدود به بخش کشاورزی ، شاهد اشتغال‌زایی و همچنین افزایش تولید در سطح جامعه هستیم.

در ادامه جلسه میر سیاوش اسبقی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار خوی، گفت: تعهد اشتغال امسال شهرستان خوی ۱۳ هزارو ۲۲۵ نفر می باشد که تا کنون براری ۱۱ هزارو ۶۴۱ نفر شغل ایجاد شده حدود ۸۸ درصد تعهد شهرستان را شامل می گردد.

۷۱۲۸/۵۸۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.