فرماندار سابق توکیو هسته‌ای شدن ژاپن را خواستار شد

۰۱م آذر ،

فرماندار سابق شهر توکیو که نقشی تعیین‌ کننده در انتخابات سراسری ماه آینده در ژاپن دارد، گفت: اگر کشور من تمایل دارد در عرصه جهانی جدی گرفته شود، باید سلاح هسته‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شینتارو ایشیهارا، فرماندار سابق شهر توکیو ژاپن روز سه‌شنبه به خبرنگاران خارجی در این کشور گفت که ژاپن دست‌کم باید به بررسی اقداماتی که برای پیوستن به باشگاه قدرت‌های اعلام شده هسته‌ای در جهان نیاز دارد، بپردازد.

ایشیهارا تاکید کرد: فکر می‌کنم ژاپن دست‌کم باید دربارهٔ هسته‌ای شدن تحلیل و بررسی انجام دهد. صدای دیپلماتیک کشورهای بدون سلاح هسته‌ای بسیار ضعیف است.

ایشیهارا در ابراز مسائل مناقشه برانگیز و شکستن تابوهای فرهنگی سابقه طولانی مدت دارد. وی پیش از این نیز یکبار اظهارات مشابهی را در خصوص دستیابی ژاپن به سلاح هسته‌ای ایراد کرده بود. اظهارنظرهای وی چند روز پس از آن مطرح می‌شود که وی به عنوان رهبر یک حزب پوپولیست اعلام شد که در آستانه انتخابات سراسری ۱۶ دسامبر با هدف به چالش کشیدن دو گروه اصلی سیاسی ژاپن تشکیل شد.

انتظار می‌رود انتخابات سراسری ماه آینده بدون نتیجه مشخصی به پایان برسد و حزب دموکراتیک ژاپن متعلق به یوشیهیکو نودا، نخست وزیر ژاپن و حزب لیبرال دموکراتیک به عنوان اپوزیسیون نتوانند اکثریت را به دست آورند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.