فرمانده انتظامی فارس: هشت تن مواد مخدر در این استان کشف شد

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم سیروس سجادیان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران افزود: این مواد شامل شش تن و ۵۰۰کیلو گرم تریاک، یک تنو ۳۰۰کیلو گرم حشیش، ۵۳کیلوگرم هرویین، ۱۱کیلوگرم شیشه، یک کیلوگرم کراک و مابقی سایر مواد مخدر بوده است.

وی اظهارداشت: درارتباط با این مواد ۵۰ باند تهیه ، ترانزیت و توزیع مواد مخدر شناسایی و منهدم شد و بیش از چهار هزار نفر قاچاقچی و توزیع کننده حرفه ای مواد مخدر دستگیر شدند که از آنها ۳۸قبضه سلاح، ۲۰۳دستگاه خودرو، ۶۲دستگاه موتورسیکلت و ۲۹۷دستگاه تلفن همراه مورد استفاده در امر تهیه و توزیع مواد مخدر کشف و توقیف شد.

سجادیان ادامه داد: برخورد با خرده فروشان و منقلداران مواد مخدر نیز در کنار برخورد با عمده فروشان و قاچاقچیان حرفه ای یا جدید در دستور کار پلیس است و در مدت یاد شده یک هزارو ۵۱۹باب منزل و پاتوق فروش مواد در استان فارس شناسایی و مورد بازرسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در موضوع مواد مخدر پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: پلیس استان فارس در حوزه فرهنگی مقابله با اعتیاد تلاش جدی دارد و در این زمینه سال گذشته ۴۰هزار نفر از دانش آموزان، مربیان آموزشی، دانشجویان، استادان دانشگاه، اصناف و خانواده ها را تحت آموزش قرار داد و درسه ماه نخست امسال نیز به ۱۵هزار نفراین آموزش ها ارایه شد.

فرمانده انتظامی استان فارس یکی از دغدغه های مهم در جامعه کنونی را گرایش مصرف از مواد مخدر سنتی به سمت مواد مخدر صنعتی دانست و گفت: باتوجه به پایین بودن سطح اطلاعات همگانی خانواده ها و جوانان در مورد این مواد اغلب تصورمی کنند که موادی مانند شیشه اعتیاد ندارد درحالیکه اعتیاد چنین ماده مخدری روانی است و بسیار خطرناک تر از سایر مواد مخدر سنتی است.

وی از خانواده ها خواست ضمن مراقبت از فرزندان خود با آثار سوء مواد مخدر سنتی و صنعتی نیز آشنا شوند.ک/۱

۶۸۱ /۶۷۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۷۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.