فرمانده طالبان پاکستان که بود؟ +عکس

فروردین ۱۴۰۳

حکیم‌الله محسود، فرمانده طالبان پاکستان که در حمله امروز پهپادهای آمریکا کشته شد جانشین فردی شده بود که سرنوشتی درست مشابه خودش داشت.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، به نقل از فارس، حمله موشکی پهپادهای آمریکا به منطقه وزیرستان شمالی سبب کشته شدن حکیم‌الله محسود، رهبر جنبش طالبان پاکستان منجر شد.

حکیم‌الله محسود که متولد سال ۱۹۷۸ میلادی بود پس از کشته شدن «بیت‌الله محسود» به رهبری این گروه شبه‌نظامی رسید. وی پیش از کشته شدن بیت‌الله ـ که او هم در حمله پهپادهای آمریکا کشته شد ـ معاون وی در امور فرماندهی و از سران گروه نظامی موسوم به «فدائیان اسلام» بود.

آشنایی حکیم‌الله با بیت‌الله به دوران مدرسه برمی‌گردد، جایی که او در تنها دوران تحصیلش در مدرسه‌ای در منطقه «هانگو» پاکستان با بیت‌الله همدوره‌ای بود. حکیم‌الله که در آن زمان برای خودش نام ذوالفقار را انتخاب کرده بود به عنوان محافظ شخصی و معاون بیت‌الله انتخاب شد.

نامش در آن زمان در میان نیروهای طالبان به خاطر مهارتهایی که در نبرد با سلاح کلاشنیکف داشت بر سر زبان‌ها افتاد. گفته می‌شود در آن زمان تنها فردی به نام «نیک محمد» از او مهارت بیشتری در استفاده از این سلاح داشته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.