فرمانده لشکری که به دیدار دخترسرطانی اش نرفت+عکس

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در خبر

خواهر کوچکی داشتیم که در نوجوانی به سرطان استخوان مبتلا شد. در وقت عملیات «الی بیت المقدس» (آزادسازی خرمشهر) که پدرم در حال فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی در خوزستان بود، بیماری خواهرم شدت گرفت و همه از او قطع امید نمودند.

به گزارش تفسیری گروه جهاد و مقاومت مشرق ، سید مسعود منفرد نیاکی، به سال ۱۳۰۸ در «آمل» متولد شد. وی به سال ۱۳۳۱ پس از اخذ دیپلم در رشته طبیعی ، به ارتش پیوست و در سال ۱۳۵۵ درجه سرهنگی کسب نمود. سید مسعود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به سبب اشتهار به تشرع و عدم همراهی با رژیم پهلوی در سرکوب مردم انقلابی، به خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد و در سال ۱۳۵۹ به به مسئولیت های خطیری چون  فرمانده لشکر ۸۸ زرهی،  فرمانده لشکر ۹۲ زرهی و جانشینی فرمانده نیروی زمینی ارتش در جنوب منصوب گردید و در طراحی عملیات های رزمی در جنوب ایران نقش مؤثری ایفا نمود.
به سال ۱۳۶۳ با حکم رئیس جمهور وقت ، به ستاد مشترک ارتش منتقل و به عنوان جانشین اداره سوم ارتش مشغول به کار شد. امیر سرلشکر مسعود منفرد نیاکی، به تاریخ۶ مرداد ۱۳۶۴ بال در بال فرشتگان گشود.

سید ابراهیم نیاکی، پسر آن فرمانده ی رشید ، خاطره ای بسیار شنیدنی و تکان دهنده از پدر خود دارد که به خوبی نشان گرد دینی بزرگ است که شهدایی چون او بر گردن ملت ایران دارند:
خواهر کوچکی داشتیم که در نوجوانی به سرطان استخوان مبتلا شد. در وقت عملیات «الی بیت المقدس» (آزادسازی خرمشهر) که پدرم در حال فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی در خوزستان بود، بیماری خواهرم شدت گرفت و همه از او قطع امید نمودند. پدرم به این فرزند ته تغاری اش علاقه بسیاری داشت و خواهرم هم بسیار خاطر ایشان را می خواست. با قرارگاه تماس گرفتیم و به پدر اطلاع دادیم که دخترش آخرین روزهای عمرش را طی می نماید و هر چه سریعتر خودش را برای آخرین دیدار با او برساند. اما پدر قبول نکرد که بیاید. نمودیم پدر نتوانست به دیدار خواهرم بیاید و آخرین لحظات عمر خواهر در کنارشان باشد. ایشان در جواب اصرارهای مادرم گفت: «این سربازانی که الان در در حال جنگ با بعثی ها می باشند، همه شان فرزندان من می باشند، الان من وظیفه دارم کنار آن ها باشم و همراهشان بجنگم » خواهرم در سن ۱۶ سالگی فوت نمودند و پدرم تا چهل و هفت روز بعد از وفات دختر ته تغاری اش  هم نتوانست به خانه برگردد.

فرمانده ی شهید، امیر «سید مسعود منفرد نیاکی» ، در بهشت زهرای تهران، قطعه ۲۶ ، ردیف ۸۰ ، شماره ۴۷، در انتظار قیام مولایش، آرام گرفته است.

روحمان با یادش شاد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.