فرمانده معظم کل قوا: ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی الهی و اسلامی و در خدمت منافع ملی است

 

فرمانده کل قوا ابتدا با حضور در محل یادمان شهدای دفاع مقدس و قرائت فاتحه، علوّ درجات شهدا را مسئلت کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای سپس ضمن بازدید از نمایشگاه فعالیتهای آموزشی، تحقیقاتی، مهندسی و رزمی نیروی زمینی ارتش از جمله طرح شبیه سازی آموزش چتربازی که به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است، با یگانهای مستقر در پادگان ابوذر در سرپل ذهاب و گروه مقدم پشتیبانی هواپیمایی نیروی زمینی ارتش در زاهدان از طریق ویدئو کنفرانس، گفتگو کردند.

فرمانده معظّم کل قوا در جمع فرماندهان یگانهای عملیاتی و رزمی نیروی زمینی ارتش، مهمترین موضوع در نیروهای مسلح را، توجه به اهتمام و انگیزه ناشی از ایمان دینی دانستند و تأکید کردند: باید در مدیریت نیروهای مسلح، تقویت انگیزه های دینی عمیق و ماندگار، همواره مد نظر باشد و از آن، لحظه ای غفلت نشود.

ایشان با تأکید بر اینکه ایمان به خداوند و ایمان به غیب زمینه ساز انگیزه های مستحکم و مؤثر است، افزودند: تأثیر انگیزه های عمیق و ماندگار در انسانهای مؤمن و شجاع، در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، نمایانگر می شود، همانگونه که رزمندگان اسلام و نیروهای مسلح توانستند ۸ سال در مقابل ارتش بعثی و کاملا مجهز صدام که مورد پشتیبانی قدرتهای بزرگ بود، مقاومت کنند و به پیروزی برسند.

حضرت آیت الله خامنه ای استمرار و تقویت این روحیه‌ی مقاومت را در بدنه نیروهای مسلح، ضروری و بسیار مهم خواندند و خاطر نشان کردند: البته فرماندهان نظامی نیز باید ضمن برخورداری از علم و دانش و استحکام شخصیتی، دارای روحیه اخلاص و دلبسته نبودن به دنیا باشند.

رهبر انقلاب اسلامی، نیروی زمینی ارتش را بخش مهم و محور ارتش خواندند و بر لزوم برنامه ریزی، پشتیبانی و آموزش در این نیرو تأکید کردند.

پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان یگانهای عملیاتی نیروی زمینی ارتش، امیرسرلشگر صالحی فرمانده کل ارتش ضمن خیرمقدم، گزارشی ارائه کرد.

امیرسرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در گزارشی وضعیت نیروی زمینی ارتش و آمادگی آنها در مناطق مختلف کشور را تشریح کرد.

فرمانده کل قوا همچنین در جمع فرماندهان منتخب، درجه داران، دانشجویان و کارمندان نیروی زمینی ارتش با اشاره با حرکت بالنده و رو به رشد ارتش در سه دهه گذشته تأکید کردند: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مردمی ترین نهادهای کشور، و ارتشی الهی و اسلامی و حقیقتا در خدمت منافع ملی است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ادعای قدرتهای سلطه گر مبنی بر تشکیل ارتش برای حفظ منافع ملی افزودند: این ارتش ها بر خلاف ادعای قدرتهای سلطه گر، در خدمت جاه طلبی های سیاسی و حفظ قدرتهای طاغوتی هستند و منافع ملی برای آنها هیچ اهمیتی ندارد.

ایشان خاطر نشان کردند: آیا ارتش آمریکا با کشتار مردم عراق و افغانستان و جنایت در این کشورها، واقعا به دنبال خدمت به منافع مردم آمریکاست؟

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها ارتشی است که در خدمت مردم و منافع ملی است و اعتقادات و احساسات بدنه و فرماندهان آن نیز همانند آحاد مردم است.

حضرت آیت الله خامنه ای شکل گیری چنین ارتشی را نتیجه حرکت رو به رشد ارتش، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانستند و افزودند: باید این حرکت مبارک در ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز بروز تقویت شود.

ایشان در تبیین جایگاه ارتش نظام اسلامی خاطر نشان کردند: امروز در دنیا، جریانی شکل گرفته است که مخالف تقسیم بندی کشورها به سلطه گر و سلطه پذیر است که در مرکز این جریان، ایران اسلامی قرار دارد.

رهبر انقلاب اسلامی علت اصلی تهدیدها، شاخ و شانه کشیدن ها و تحریم ها بر ضد نظام اسلامی را، مرکزیت تپنده ایران در این جریان دانستند و تأکید کردند: این حرکت بسیار مهم بعد از گذشت بیش از سه دهه رسوخ در ذهن و جسم ملتهای مسلمان، اکنون بصورت نیرویی متراکم بروز کرده، که تحولات مصر و برخی کشورهای دیگر نتیجه آن است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ترس شدید استعمارگران و نظام سلطه از این جریان رو به گسترش، خاطر نشان کردند: علت این ترس، جوانهای با اراده و با ایمان ایران اسلامی و معرفت و بصیرت خوب مردم، همراه با احساسات ملی است که در اوج خود قرار دارد و موجب بالا رفتن قدرت تپش این جریان در مرکزیت آن، یعنی ایران، شده است.

ایشان افزودند: ارتش جمهوری اسلامی ایران، بخش مهم و حساسی از این مجموعه است که همواره می بایست آمادگی های حقیقی آن حفظ و تقویت شود.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.