فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان از اتهام داشتن روابط “غیراخلاقی” تبرئه شد

۳۰م دیماه ،

ap-87.jpg

فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان از اتهام تخلف انضباطی در ارتباط با ارسال ایمیل‌های “نامناسب” برای یک زن آمریکایی تبرئه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سخنگوی پنتاگون – وزارت دفاع آمریکا – امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که اداره بازرسی کل این وزراتخانه پس از رسیدگی به ماجرای ارتباط ژنرال جان آلن، فرمانده نیروهای اعزامی ناتو به افغانستان، با یک زن آمریکایی، نتیجه گرفته است که ژنرال آلن از مقررات و ضوابط ناظر بر رفتار اعضای نیروهای مسلح آمریکا تخطی نکرده است.

این تحقیقات به ماجرای ارسال صدها ایمیل توسط ژنرال آلن برای زنی به نام جیل کلی، ساکن ایالت فلوریدا در آمریکا ارتباط دارد که در جریان رسیدگی به روابط ژنرال دیوید پترائوس، رئیس سابق سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا – سیا – با یک زن دیگر در اواخر سال قبل آشکار شد.

به گزارش بی.بی.سی، گزارش‌های بعدی نشان داد که ژنرال آلن هنگام خدمت در ایالت فلوریدا بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ با خانم کلی آشنا شده و ظاهرا ارتباط خود با او را از طریق ارسال صدها ایمیل حفظ کرده بود.

خانم کلی متاهل است و پس از انتشار یافتن گزارش‌های مربوط به تبادل ایمیل با ژنرال آلن، با صدور اطلاعیه‌ای توسط همسرش تاکید کرد که رابطه او و جان آلن از حد دوستی متعارف تجاوز نکرده و به زندگی زناشویی دو طرف خدشه‌ای وارد نساخته است.

ژنرال آلن دارای همسر و دو فرزند است.

ابهاماتی که روابط جان آلن و خانم کلی ایجاد کرده بود سبب شد تا باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، انتصاب این ژنرال آمریکایی به سمت سرفرمانده نیروهای ناتو در اروپا را به حالت تعلیق درآورد هر چند در همان زمان نیز نسبت به صلاحیت ژنرال آلن برای ادامه فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان ابراز اعتماد کامل کرد.

به گزارش وزارت دفاع آمریکا، با وجود تبرئه جان آلن از اتهام تخطی از ضوابط انضباطی و اخلاقی، هنوز در مورد انتصاب او به سمت تازه در ناتو تصمیمی گرفته نشده است.

تحقیقات پیرامون رفتار حرفه‌ای جان آلن به ماجرای ارتباط ژنرال دیوید پترائوس، رئیس وقت سازمان مرکزی اطلاعات آمریک – سیا – و فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق با یک زن آمریکایی ارتباط دارد.

در تابستان سال قبل، جیل کلی، که همراه با همسرش میزبان شماری از افسران عالیرتبه آمریکایی در ویلای خود در فلوریدا بوده و با ژنرال پترائوس هم آشنایی داشت، با مراجعه به یکی از آشنایان خود در اداره پلیس فدرال آمریکا – اف‌بی‌آی – از او خواست در مورد ایمیل‌های تهدید آمیزی که دریافت کرده بود تحقیقاتی انجام دهد.

تحقیقات اف‌بی‌آی مشخص کرد که فرستنده این ایمیل‌ها زنی به نام پائولا برادول است که همچنین، از طریق ارسال ایمیل‌هایی حاوی مسایل بسیار خصوصی، با ژنرال پترائوس در تماس بوده است.

خانم برادول زندگینامه نویس ژنرال پترائوس بوده و ظاهرا در این سمت با او ارتباط برقرار کرده بود.

این زن به گمان اینکه جیل کلی هم با دیوید پترائوس روابط خصوصی دارد، با ارسال ایمیل‌های مکرر در نظر داشته به خانم کلی اخطار دهد و او را از ادامه ارتباط با ژنرال پترائوس برحذر دارد.

ماجرای روابط پائولا برادول و دیوید پترائوس سرانجام به کناره‌گیری ژنرال پترائوس از ریاست سیا منجر شد هرچند مقامات آمریکایی تاکید کردند که این روابط خطری را متوجه امنیت آمریکا نکرده است.

نتیجه دیگر این ماجرا، فاش شدن مبادله بیش از سی هزار ایمیل بین ژنرال آلن و خانم کلی در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ بود هرچند با انتشار یافتن نتیجه تحقیقات پنتاگون، ظاهرا بین این دو نفر روابط غیراخلاقی وجود نداشته و از حدود روابط قابل قبول تجاوز نکرده است.

سخنگوی پنتاگون گفته است که وزیر دفاع و مقامات این وزارتخانه با ابراز خرسندی از اینکه اتهام سوء رفتار انضباطی علیه جان آلن اثبات نشده، گفته‌اند که “همچنان به قابلیت رهبری” او اطمینان دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.