فرمانده نیروی انتظامی از افزایش گستره تحت کنترل در مرزها خبر داد

سردار ‘اسماعیل احمدی مقدم’ روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در بخش مرزی ‘راز و جرگلان’ بجنورد افزود: افزایش درصد کنترل مرزهای کشور با تشکیل فرماندهی مرزبانی از دو سال اخیر آغاز شده است.

وی گفت: تا قبل از تشکیل فرماندهی مرزبانی و آغاز کار این نیرو در استانها درصد کنترل مرزهای کشور از ۳۲ درصد تجاوز نمی کرد.

او امکان کنترل ۱۰۰ درصدی مرزها را محال خواند و ادامه داد: اما پیش بینی شده تا پایان برنامه پنجم توسعه کنترل مرزها به ۸۰ درصد برسد.

فرمانده نیروی انتظامی به اعتبارات بخش مرزبانی کشور اشاره و بیان کرد: امسال اعتبارات خوبی در این بخش پیش بینی شده است.

وی از اختصاص هزار و ۳۰ میلیارد ریال به بخش عمرانی و بیش از هزار میلیارد ریال دیگر به بخش دفاعی در راستای تقویت کنترل مرزهای کشور در سال جاری خبر داد.

سردار احمدی مقدم گفت: تنها در بخش دفاعی مرزبانی اعتبارات امسال نسبت به پارسال دو برابر شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات اختصاصی امسال در بخشهایی از جمله تجهیز مرزبانی، شناورها، کنترل الکترونیکی، نظامهای هوشمند، آموزش و تجهیزات هزینه می شود.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه همچنین در خصوص بازگرداندن ‘خاوری’ مدیرعامل سابق بانک ملی به کشور گفت: به همکاری کانادا در بازگردان خاوری به کشور بدبین نیستیم هر چند قانون استرداد مجرمان یک الزام اخلاقی نسبی است.

سردار احمدی مقدم افزود: اگر آنها به تعهدات بین المللی خود عمل نکنند کسی نمی‌تواند آنها را مورد مؤاخذه قرار دهد اما ما از ظرفیت قوانین بین‌المللی برای بازگرداندن خاوری استفاده می کنیم.

وی در خصوص اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در فصل تابستان نیز گفت: امسال نیروی انتظامی برای مقابله با موارد غیراخلاقی در تابستان برنامه هایی را ساماندهی کرده تا امنیت و آرامش را برای مردم در تفرجگاهها تامین کند.

او درباره طرح جمع آوری ماهواره نیز گفت: نصب تجهیزات ماهواره ای ممنوع است و هرکس اقدام به این کار کند تخلف مرتکب شده و با وی برخورد می شود.

وی افزود: در یک سال اخیر عملکرد نیروی انتظامی در برخورد با نصب تجهیزات ماهواره قابل مشاهده، از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده که در این خصوص مردم نیز همکاری خوبی داشته اند و انتظار می رود این همکاری ادامه یابد.

فرمانده نیروی انتظامی از دستگاه قضایی نیز خواست با قاطعیت بیشتری در این زمینه وارد عمل شود.ک/۲

۶۲۳/۶۲۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۱۳۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.