فرمانده نیروی دریایی ارتش: یک رزمایش مرکب دریایی تا پایان سال برگزار می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری یک رزمایش مرکب دریایی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش(نداجا) شامگاه پنجشنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با تاکید بر اینکه ماموریت دو نیروی دریایی ارتش و سپاه در کلان هیچ تفاوتی با هم ندارد و هر دو نیرو به مانند یک ید واحده ماموریت دارند تا از منافع کشور در شمال و جنوب دفاع کنن، اظهار کرد: برای اینکار تقسیم کاری صورت گرفته است و این نیازمند تعامل و همکاری نزدیک بین دو نیروی دریایی است.

وی افزود: منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز در مسئولیت نیروی دریایی سپاه و منطقه شرق تنگه هرمز تا مدار ده درجه اقیانوس هند در مسئولیت نیروی دریایی ارتش است؛ واقعیت این قضیه این است که هر دو نیروی دریایی یک ید واحده هستند. دو نیروی دریایی  یک شبکه ارتباطی در لایه های عملیاتی و تاکتیکی دارند و هر تغییری در نیروی دریایی ارتش ایجاد می شود، در نیروی دریایی سپاه نیز نمایان می شود.

فرمانده نداجا با اشاره به اشراف نیروی دریایی بر تحرکات شناورهای مختلف در آبهای بین‌المللی گفت: ناوگان نیروی دریایی تروریستی آمریکا را از مبدا حرکت تا لحظه ورود آنها به منطقه خلیج فارس توسط سیستم نیروی دریایی ارتش لحظه به لحظه رصد می‌کنیم. از ده ماه گذشته یکان عمده رژیم صهیونیستی آمریکا وارد خلیج فارس نشده است؛ علت این اتفاق نیز آن است که اینها از نزدیک شدن به منطقه خلیج فارس نگرانی جدید دارند؛ زیرا می ترسند هیمنه و ابهت ظاهری آنها دچار فروپاشی شود و عملا این اتفاق افتاده است.
اینکه در فاصله تقریبا ۷۰۰ کیلومتری از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و منطقه راس درحد می ایستند فکر می کنند خارج از دید ما هستند اما در همه ساعات شبانه روز آنها تحت مراقبت ما هستند و هر لحظه آنها را رصد می‌کنیم.

دریادار خانزادی تصریح کرد: این حضور آمریکایی نیز برای آرام کردن خاطر کشورهای سر سپرده منطقه که فاقد مشروعیت هستند، صورت می‌گیرد و این حضور هیچ پیامی برای نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تاثیری در امنیت منطقه ندارد. آبهای تحت حاکمیت ایران از امنیت بالایی برخوردار است و هر سیگنالی از یک شناور دریافت می شود و حتی نام فرمانده شناور و اینکه چه دوره ای طی کرده و چه خصوصیات اخلاقی دارد در بانک های اطلاعاتی ما وجوددارد. امروز آمریکایی ها در معرض نیروهای دریایی ایران قرار دارند و هر حرکتی کنند، پاسخی محکم دریافت می‌کنند.

وی درباره ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش دراعزام ناوگروه های مختلف تاکید کرد: ما تا امروز ۶۹ ناوگروه را به منطقه خلیج عدن اعزام کردیم ناوگروه ۷۰ در حال جابجا شدن با ناوگروه قبلی است. در این منطقه تعرض به کشتی ها از نوع تروریسم دریایی بود و به نداجا ماموریت داده شد تا کشتی ها را تا دهانه کانال سوئز اسکورت کنیم و از آن به بعد دیگری مشکلی نداشتیم.

فرمانده نداجا همچنین دریاره رزمایش های این نیرو گفت: الان رزمایش ۲۰۲۰ در دست انجام است که بخش دریایی آن در دریای خزر در حال انجام است و دو ناو موشک انداز هم در آن شرکت دارند. برای پایان سال هم در نظر داریم یک رزمایش مرکب دریایی با دیگر کشورها برگزار کنیم.

دریادار خانزادی درباره شلیک موشک از زیر سطح نیز خاطر نشان کرد: امروز نمونه پیشرفته‌تر موشکی که از زیردریایی غدیر شلیک شد، به میدان آمده که بردش دوبرابر است. روز چهارشنبه از فروند دوم و سوم فاتح که بدنه آنها در حال ساخت است، بازدید کردیم. فروند چهارم فاتح هم از نوع خاصی از پیشران استفاده می‌کند که مستقل از هوا عمل نموده و مدت زمان بیشتری در زیر آب می‌ماند.

وی در پایان گفت: آذرماه امسال دنا آماده رونمایی می شود و ناوهای مین شکار صبا و اولین ناو بندر جمهوری اسلامی که ۲۴ متر بزرگ‌تر از ناو خارک است و ۷ فروند بالگرد با خود حمل می کند آذرماه رونمایی می‌شوند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.