فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: تست سامانه‌های بسیار پیشرفته در رزمایش موشکی نیروی زمینی

۱۹م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در حاشیه همایش پرستاری و مدیریت بحران که در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش خاتم الانبیا(ص) یک رزمایش نوع ۲ است که تحویل پاسگاه فرماندهی در منطقه جنوب غرب کشور شده و به اجرا درآمده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در این رزمایش، کلیه یگان‌های مستقر در منطقه جنوب غرب شرکت دارند. یعنی نیروهای زرهی، مکانیزه، پیاده، توپخانه و پدافند در این رزمایش حضور داشته و نیت و هدف اصلی ما از اجرای چنین رزمایش‌هایی ورزیدگی فرماندهی و ستاد است.

وی تصریح کرد: در این رزمایش‌ها صرفا فرمانده و ستاد حضور دارند و برقراری سامانه ارتباطی و مخابراتی در یک فضای پارازیتی نیز انجام می‌شود.

پوردستان با بیان این‌که به کلیه اهداف مورد نظر در رزمایش خاتم الانبیا(ص) دست یافته‌ایم، گفت: قابلیت‌هایی که مد نظرمان بوده و ارتباطی که بین فرمانده و ستاد باید باشد و در یک وضعیت ناهمتراز در ستاد ایجاد شود، در این رزمایش به دست آمده است.

پوردستان در ادامه در مورد رزمایش موشکی نیروی زمینی ارتش گفت: تا پایان اسفند ماه، مجوز ستاد کل نیروهای مسلح برای این کار گرفته خواهد شد و تا پایان سال این رزمایش در نقاط مرکزی کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم با سازمان هواپیمایی کشور در حال انجام است و به محض این‌که این کار انجام شود، رزمایش موشکی را تا پایان اسفند ماه برگزار خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش دربارهٔ اهداف رزمایش موشکی اظهار داشت: طبیعی است که ما متناسب و منطبق با تهدیدات، ظرفیت‌های لازم را در خودمان ایجاد می‌کنیم و امروز سامانه‌های بسیار پیشرفته‌ای را از صنایع دفاعی دریافت کرده‌ایم که بنا داریم تا این سامانه‌ها را در رزمایش موشکی تست کنیم.

وی تصریح کرد: کاربران و اپراتورهای موشک‌ها و راکت‌ها باید قابلیت‌های لازم را برای اجرای تیراندازی‌ها که یکی از اهداف رزمایش خواهد بود داشته باشند که نشان از اقتدار و توان یگان‌های راکت انداز نیروی زمینی است و هدف ما ارتقای سطح آموزش کارکنان گروه راکت‌انداز نیروی زمینی نیز هست.

پوردستان در پایان خاطرنشان کرد: رزمایش موشکی توسط گروه راکت‌انداز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و در سطح گروه به عنوان پشتیبان یگان‌های نیروی زمینی انجام وظیفه می‌کند.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.