فرمانده نیروی هوافضای سپاه: پهباد آمریکایی سرمایه ملی ما است/بیماری‌های صعب‌العلاج، پیامد استقرار سپر موشکی بر نسل‌های آینده ترکیه

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به استقرار سپر دفاع موشکی در ترکیه گفت: مردم مسلمان این کشور در آینده نزدیک شاهد تولد فرزندان ناقص‌الخلقه با بیماری‌های صعب‌العلاج بواسطه اثرات همین سامانه‌ها خواهند بود.

اهم اظهارات سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

* آن روزها که در اوج مشکلات، ۲ فروند موشک را جدا کرده بودیم تا مجموعه وزارت سپاه آن را مهندسی معکوس کند، برای خود من خیلی موضوع مهمی بود در شرایطی که به این میزان شرارت علیه ما است شاید اگر این ۲ موشک را به عراق بزنیم منفعت بیشتری داشته باشد ولی حاج حسن مقدم آنها را جدا کرد و به صنعت داد.در همان زمان در جلسه‌ای که شهید طهرانی مقدم و بنده و مسئولین محدودی از وزارت سپاه و همچنین مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور شرکت داشتند، حضرت آقا پیگیری می‌کردند که چرا این کار را زود شروع نمی‌کنید و این موشک‌ها را باز نمی‌کنید، از چه نگران هستید؟

 * این موضوع اواخر سال ۶۴ و در اوج جنگ بود و از طرفی افرادی که می‌خواستند این موشک‌ها را باز کنند می‌دانستند که شاید جمع شدنی در کار نباشد و موشک تخریب شود ولی این تصمیمی استراتژیکی بود که افرادی مثل حضرت آقا با آینده نگری اتخاذ می‌کردند و آن روز هم ایشان می‌دانستند این موشک تا بخواهد باز و ساخته شود، شاید به جنگ نرسد.

 * ما رادارهای ۳۰۰ کیلومتر و ۵۰۰ کیلومتر را در انواع و اقسام فرکانس‌ها و نیازمندی‌ها و تنوعی که نیاز داشتیم تولید می‌کنیم و همه این رادارها کار تحقیقاتی و ساخت نمونه‌اش در سپاه انجام شده ولی انتقال فن‌آوری کردیم به وزارت دفاع و آن‌ها هم مشغول تولید این رادارها هستند.

 * در سپاه معمولا سعی نمی‌کنیم چیزی را از پیش رسانه‌ای و خبری کنیم و خیلی دستاوردها و تجهیزات هم داریم که رسانه‌ای نشده و نمی‌شود.

* کار آزمایش و تحقیقاتی موشک بالستیک دریایی خلیج فارس سال گذشته به پایان رسید و در حال تولید در وزارت دفاع است.

* ناوهای آمریکایی چه هواپیما‌بر، چه رزم ناوها و … از گذشته به صورت سنتی در خلیج فارس حضور داشته‌اند و ما هم دقیقا آن‌ها را رصد و کنترل می‌کنیم. حضور بی‌آزار آنها در آب‌های آزاد قانونی است، همانطور که ما می‌توانیم به محدوده سواحل آمریکایی‌ها نزدیک شویم ولی ورود به آب‌های هر کشوری ورود به آن سرزمین محسوب می‌شود و مجوز می‌خواهد.

*رفت و آمد ناوهای آمریکایی را کنترل و نظارت می‌کنیم و اگر دست از پا خطا کنند پاسخ لازم را خواهیم داد. آنها در کشورهای اطراف ما و حاشیه‌ خلیج فارس پایگاه‌های هوایی و زمینی دارند که دائما تحت نظارت و کنترل مجموعه‌های اطلاعاتی ما هستند و مراقبت لازم انجام می‌شود. ما الان دیگر نگران حضور آنها نیستیم . البته اوایل که آمده بودند مقداری نگرانی وجود داشت و آنها تهدید برای محسوب می‌شدند. ولی الان واقعا برای ما فرصت هستند و هیچ نگرانی نداریم و آنها هم خوب این را می‌فهمند.

 * امروز یک موشک کوتاه برد ما در مقابل آمریکایی‌ها نقش یک موشک قاره‌پیما را دارد، چون پایگاه آنها به نزدیکی ما آمده است.

 * غرق کردن و از کار انداختن ناو هواپیمابر آمریکایی بسیار راحت است.

 * این تصور غلط است که یک ناو هواپیمابر با غرق شدن از کار می‌افتد. اولا غرق کردن همچین ناوی خیلی پیچیده نیست، دوما بقدری تجهیزات پیشرفته و ظریف و حساس در این ناوها به کار رفته که دوستان به مزاح می‌گویند اگر یک ترقه در عرشه این ناو بترکد حتما به یک گوشه‌ای از آن آسیب می‌زند یعنی با کوچکترین انفجاری در یک گوشه‌، این ناو قطعا از کار می‌افتد و مهمتر از خود ناو آدم‌های آن هستند که از کار می‌افتند.

* ۶ هزار نفر آدم در این ناوها زمانی که می‌خواهند از تنگه هرمز عبور کنند وحشت‌زده هستند و ترس دارند و آدم نگران هم نمی‌تواند کاری را انجام دهد.
 

تصویربرداری از ناوهای آمریکایی

* کار شناسایی و تصویربرداری از ناوهای آمریکایی در خلیج فارس را با یک هواپیمای ابتدایی انجام می‌دهیم، هواپیمایی که کمی از هواپیماهای مدلی که در دانشگاه‌ها با آن کار می‌کنند پیشرفته‌تر است. برای این کار از هواپیماهای خیلی پیشرفته استفاده نمی‌کنیم و آنها هم قبول دارند که این حق طبیعی ما است، زیرا اینجا خلیج فارس است نه خلیج مکزیک و آنها هم نمی‌توانند هیچ عکس العملی نشان دهند.
 

 ترکیه آثار رادارهای سپر دفاع موشکی را در آینده نزدیک می‌بیند

 *شکی نیست که اطلاعات بدست آمده از بخش رادار این سپرهای موشکی، در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می گیرد اما در آینده‌ای نه چندان دور مردم مسلمان ترکیه شاهد به دنیا آمدن فرزندان ناقص الخلقه و سرطانی و با بیماری‌های صعب العلاج بواسطه اثرات همین سامانه ها خواهند بود.

 * از هر کشوری عملیاتی علیه ما صورت بگیرد با آن مقابله خواهیم کرد. 

*در جلسات رسمی و غیررسمی هم به کشورها گفته شده، اگر از هر نقطه‌ای بخواهد عملیاتی علیه ما صورت بگیرد، مربوط به هر کشوری که باشد، برای ما فرقی نمی‌کند و ما حتما با آن مقابله خواهیم کرد و پایگاه‌های دشمنان در کشورهای همسایه نیز برای این کار کاملا شناسایی شده است.

*اگر بگوییم کنترل‌مان این قدر دقیق است که نمی‌گذاریم یک پشه هم در آسمان ایران پر بزند، حرفی شعاری است چون خود آمریکایی‌ها هم با آن همه امکانات چنین کاری نمی توانند بکنند و اینها موضوعات نسبی است.

* احتمال اینکه هواپیمایی مخفیانه وارد فضای کشور شود را رد نمی‌کنیم ولی اگر بخواهد مثلا تهاجمی بر علیه ما شکل بگیرد با یک هواپیمای کوچک که این اتفاق نمی‌افتد و امکانات و تجهیزات و تعداد زیادی اسکادران هواپیما و… می‌خواهد و ما در این خصوص نگران نیستیم.

 

چهار کد جدید از اشراف اطلاعاتی ایران بر پهپاد آمریکایی

* علت اینکه خیلی نمی‌توانیم راجع به این هواپیما صحبت کنیم این است که این هواپیما برای ما یک سرمایه ملی محسوب می‌شود.

*حرف زدن ما یعنی دادن اطلاعات و نباید به راحتی آن را خرج کنیم، اما من در اینجا ۴ کد می‌دهم که آمریکایی‌ها متوجه شوند ما تا چه حد به این هواپیما نفوذ کرده‌ایم.

* ما تمام اطلاعات و نرم افزار این هواپیما را بدست آورده‌ایم. این هواپیما همچنین در دو هفته قبل از کشته شدن بن لادن در محل کشته شدن این فرد در پاکستان پرواز داشته است.

* اگر ما به نرم افزارها و هاردهای این هواپیما دست پیدا نکرده باشیم، نمی‌توانستیم این موضوعات را بدست بیاوریم. متخصصان ما کاملا به بخش‌ها و برنامه‌های این هواپیما مسلط هستند.

* بیش از ۵۰ سال فناوری آمریکایی‌ها چه در حوزه هواپیماهای با سرنشین و چه هواپیماهای بدون سرنشین در این هواپیمای جاسوسی (RQ170) جمع شده است. همه فناوری‌هایی که آمریکایی‌ها در هواپیماهای F35، بمب افکن استیلز، پورکت و غیره داشته در این هواپیما وجود دارد و این‌ها کاملا زیر سؤال رفته است.

* بعد از سرنگونی هواپیمای U2 در سال ۱۹۶۰ در شوروی که منجر به اسیر شدن خلبان آمریکایی‌ آن شد، آمریکایی‌ها به فکر هواپیماهای بدون سرنشین افتادند که از آن سال تا کنون نشاندن (RQ170) توسط سپاه بزرگترین افتضاح آمریکایی‌ها است.

سیستم انفجار خودکار در RQ170 وجود ندارد

* موشک‌ها سیستم انفجار خودکار دارند ولی همه هواپیماها نه و این موضوع صحت ندارد، آنها اینقدر به این هواپیما اطمینان داشتند که این کار را نکردند.

*تاکنون درخواست رسمی از سوی روسیه و چین در خصوص RQ170 نداشتیم و طبیعتا اگر موضوعی هم باشد قابل بررسی است.

/۲۹۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.