فرمانده کل سپاه: اولویت امروز ما جنگهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است نه نظامی

۲۸م آذر ،

10-681.jpg

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جوهره حرکت بیداری اسلامی در کشورهای جهان ناشی از دفاع مقدس مردم ایران در مقابل نظام سلطه در طول ۸ سال جنگ تحمیلی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در جمع دانش آموختگان دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه (دافوس)، با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای مختلف جهان اظهار کرد: جوهره این حرکت و بیداری اسلامی در کشورهای جهان را باید در دفاع مقدس مردم ایران اسلامی مقابل نظام سلطه در طول ۸ سال جنگ تحمیلی جستجو کرد.

وی با اشاره به نقش مهم این دانشکده بر تربیت فرماندهان کارآمد سپاه تصریح کرد: دانشکده فرمانده و ستاد سپاه (دافوس) یکی از مهم ترین اجزای سپاه می باشد که با جرات و شهامت در راستای ارتقای توان سپاه در تمامی عرصه ها فعالیت می‌کند. در چند سال اخیر کارهای خوبی در دانشکده دافوس انجام شده است اما به سبب فزونی کارها، هیچ گاه اقدامات و فعالیت‌ها در این خصوص کافی نخواهد بود و نیاز به فعالیت های مجدانه هر روز بیش از پیش احساس می‌شود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به فلسفه وجودی سپاه خاطرنشان کرد: مامویت اصلی سپاه پاسداران و فلسفه وجودی این نهاد در دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن معنا و تجلی پیدا می‌کند و توجه به این موضوع به فهم دقیق موقعیت و نیازهای آن منجر خواهد شد.

جعفری ادامه داد: اگر به هر سببی این جامع‌نگری را کنار بگذاریم، انحراف از ماموریت‌های اصلی سپاه را در پی خواهد داشت و باید با دید گسترده‌ای به این موضوع نگریست و فرماندهان و مدیران باید تربیت و آموزش داد که ماموریت‌های محوله سپاه را به نحو احسن انجام دهند.

وی با اشاره به تغییر ماهیت تهدیدات در دهه چهارم انقلاب اسلامی تصریح کرد: بر خلاف دهه اول انقلاب که تهدید نظامی و امنیتی بالفعل بود و در اولویت قرار داشت و امروز تهدید نظامی حالتی بالقوه دارد اما در اولویت نیست و بحث جنگ فرهنگی و سپس جنگ‌های اقتصادی و سیاسی مطرح است که سپاه وظیفه دفاع از انقلاب را در این عرصه‌ها را نیز دارد.

فرمانده کل سپاه افزود: مهم این است که بدانیم در هر مقطع زمانی تهدیدات در کدام عرصه بروز می شوند که با حفظ آمادگی دفاعی و نظامی نیز متناسب با آن، خود را برای دفاع در مقابل تهدیدات آماده کنیم.

جعفری با اشاره به بخشی از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) افزود: در مورد ماموریت، فکر کردن، حرف زدن و حتی بحث در مورد ماموریت‌ها و آمادگی‌های سپاه سبب به روز و دور شدن از کهنگی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم آموزش دوره‌های دافوس در سطح فراگیر فرماندهان سپاه، بکارگیری سرفصل دروس مدیریت و اداره سازمانی و همچنین تربیت فرماندهان بصیر، آگاه و حرکت کننده در مسیر رسالت پاسداری تاکید کرد.

فرمانده کل سپاه در پایان، از دانش‌آموختگان برتر و ممتاز دوره‌های دافوس دانشگاه جامع امام حسین (ع) تقدیر و تجلیل کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.