«فرند-می» بازتابی از سلیقه جوانان چین

۰۵اردیبهشت،

«فرند-می» بازتابی از سلیقه جوانان چین

Bookmark and Share

نیسان در نمایشگاه خودروی شانگاهی از کانسپتی به نام «فرند-می» رونمایی کرد.  این کانسپت با توجه به سلیقه نسل جوان چین و در این کشور طراحی شده است. 

نیازهای جوانانی که پس از اجرای قانون هر خانواده یک فرزند در چین در دهه هشتاد میلادی به دنیا آمدند و اکنون در میانه دهه بیست زندگی خود قرار دارند، هدف نیسان برای ساخت این کانسپت بوده است. این نسل که در چین به بالینگهو مشهور است حدود ۲۴۰ میلیون نفر را شامل می‌شود. نسلی جوان که خواهر و برادر ندارد و بیشتر وقت آزادش را با دوستانش می‌گذراند.

«فرند-می» بازتابی از سلیقه جوانان چین

این کانسپت در استودیوی نیسان در پکن، با همکاری مرکز طراحی جهانی نیسان در توکیو و نظارت شیرو ناکامورا، مدیر طراحی نیسان، طراحی شده است.   

نیسان می‌گوید این خودرو را طوری طراحی کرده که به چشم بیاد، محکم به نظر برسد و خطوط و سطح‌هایش آن را عضلانی نشان دهد. 

بدنه خودرو با توجه به ملاحظات اجتماعی طبقه متوسط چین طراحی شده است.  تاجی تویودا، یکی از مدیران استودیوی نیسان در پکن می‌گوید خودرو طوری طراحی شده که به چشم بیاید اما بسیار با محیط اطراف متفاوت نباشد. هدف طراحان این بوده که این خودرو در شب و زیر نور شهر نمود بیشتری داشته باشد.

«فرند-می» بازتابی از سلیقه جوانان چین

داخل خودرو انقلابی است. براساس ایده‌ای که نیسان آن را «اوراکل استون» یا لوح خرد می‌نامد، فرقی بین راننده و سرنشینان نیست و هر چهار سرنشین به همه اطلاعات خودرو دسترسی دارند و می‌توانند سیستم‌های مختلف خودرو از جمله سیستم صوتی را کنترل کنند. 

قوای محرکه ماشین برای کاهش میزان آلودگی هیبرید است. طراحان فرند-می می‌گویند این کانسپت را براساس پلتفرم سدان موجود در نیسان طراحی کرده‌اند و تعداد قطعات تازه آن کم است و می‌توان آن را به سرعت به روی خط تولید برد.

برچسب ها : نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۴ | نیسان | فرند-می | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۴/۲۵
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.