فرهادی‌زاد: انتظار حداقل ۹ سهمیه المپیک برای بانوان داریم/ عباسعلی به توکیو می‌رسد

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: در بخش بانوان برای المپیک ۲۰۲۰ تاکنون ۶ سهمیه کسب کرده‌ایم اما نگاهمان این بوده که حداقل ۹ سهمیه دوره قبل را تکرار کنیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، بانوان ورزشکار ایران تاکنون ۶ سهمیه المپیک توکیو را در تیراندازی و کاراته کسب کرده‌اند. با توجه به تعویق یک ساله المپیک و لغو مسابقات انتخابی به دلیل شیوع کرونا، انتظار این است که با از سرگیری رویدادهای بین‌المللی تعداد سهمیه‌های بانوان نیز افزایش پیدا کند.

مهین فرهادی‌زاد، معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در مورد تعویق المپیک به ایسنا گفت: قرار بود بازی‌های المپیک و پارالمپیک مرداد و شهریور امسال برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا بازی ها به تعویق افتاد. امیدوار هستیم که با فروکش کردن این ویروس شرایط لازم برای برگزاری بازی‌ها فراهم شود اما اگر ویروس کرونا همچنان ادامه پیدا کند باید منتظر تصمیم IOC باشیم. در هر صورت به تعویق افتادن المپیک برای ما فرصت‌ها و تهدیدهایی همانند همه کشورهای دنیا به همراه دارد. برخی از ورزشکارانمان از جمله حمیده عباسعلی به دلیل مصدومیت، زمان بیشتری برای ریکاوری نیاز دارند تا به حالت اول و توانایی‌های جسمانی خود برگردند و در مسابقات حضور چشمگیری داشته باشند.

او در مورد تهدیدهای به تعویق افتادن المپیک بیان کرد: در پی شیوع کرونا ورزشکاران سراسر جهان باید در فضایی محدودتر تمرینات آمادگی جسمانی خود را انجام بدهند و از تمرینات گروهی و کار با حریف تمرینی دور باشند. در هر صورت ورزشکاران و مربیان باید با لحاظ کردن این شرایط، بهترین فرصت‌ها را برای خود مهیا کنند، یعنی آمادگی جسمانی خود را نگه دارند، مربیان تمرینات لازم را ارائه دهند و تمامی رفتارهای ورزشکاران خود را دنبال و پیگیری کنند. در نهایت امیدوارم که به زودی فضای مناسب تمرینات گروهی همچون قبل فراهم شود.

انتظار کسب حداقل ۹ سهمیه المپیک را داریم

معاون بانوان وزارت ورزش در مورد تاثیر تعویق المپیک در افزایش تعداد سهمیه های المپیک و پارالمپیک بانوان ایران اظهار کرد: علاوه بر ۶ سهمیه‌ المپیک و ۷ سهمیه پارالمپیک امیدوار هستیم که بانوان ایران در رشته‌های دیگر نیز مجوز حضور در این بازی‌ها را به دست آورند. با توجه به شیوع کرونا در جهان، مسابقات انتخابی المپیک در رشته‌های مختلف به تعویق افتاده است، بنابراین شرایط کسب سهمیه برای ورزشکاران فراهم نیست، به همین دلیل کسانی که شانس کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک را به ویژه در رشته‌هایی چون تنیس روی میز، قایقرانی، تکواندو و دوومیدانی دارند باید با کمک مربیان و انجام تمرینات شخصی از توانایی خود مراقبت کنند. حفظ آمادگی جسمانی جزو ضروریات کار آنها است تا زمانی که فدراسیون‌های جهانی زمان مسابقات را اعلام و ورزشکاران بر اساس آن در مسابقات انتخابی حضور پیدا کنند.

او در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی چند سهمیه دیگر برای بانوان دارید؟ گفت: بانوان ایران در دوره قبل المپیک ۹ سهمیه گرفتند که ارزش بسیار بالایی داشت، برای المپیک ۲۰۲۰ نیز تاکنون ۶ سهمیه کسب کرده‌ایم اما فعلا فضای موثر برای کسب سهمیه وجود ندارد با این حال نگاهمان این بوده که حداقل ۹ سهمیه را تکرار کنیم. موضوع مشخص این است که هنوز تعدادی سهمیه وجود دارد که برای کشورهاست و در زمان برقراری آرامش و کنترل ویروس کرونا بر اساس توانمندی و رنکینگ بین کشورها توزیع ‌می‌شود. امیدوارم این شرایط بهتر شود و تعداد سهمیه‌های دریافتی بازیکنان ما هم قابل توجه باشد. ما هم از آنها انتظار درخشش بهتری را داریم.

فرهادی‌زاد در پاسخ به این سوال که انتظار دارید تعداد سهمیه‌های دریافتی بانوان از ۹ سهمیه بیشتر باشد؟ بیان کرد: انتظار داریم در صورت شروع مسابقات انتخابی المپیک، سهمیه‌های بیشتری برای بانوان به دست بیاید. با بهبود شرایط و آغاز فعالیت‌های تمرینی ورزشکاران تعداد سهمیه‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. اکنون نمی‌توانیم عدد ثابتی را اعلام کنیم اما تعدادی سهمیه توزیع نشده موجود است که ما هم به عنوان کشوری فعال، تمام کوشش خود را برای کسب سهمیه بیشتر و حضور درخشان در المپیک انجام می‌دهیم.

عباسعلی به المپیک می‌رسد، الهه احمدی شانس دارد

معاون توسعه ورزش بانوان در مورد وضعیت جسمانی حمیده عباسعلی گفت: عباسعلی دختر توانمندی است که با جان و دل برای کسب سهمیه تلاش کرد، المپیکی شد و در مسابقه آخر آسیب دید. او اکنون در حال ریکاوری است. المپیک سال آینده برگزار می‌شود و خانم‌ عباسعلی تا آن زمان به آمادگی و نقطه اوج خود برمی‌گردد، امیدوارم شاهد درخشش این ورزشکار در بازی‌های توکیو باشیم.

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در مورد شانس الهه احمدی برای حضور درالمپیک گفت: احمدی از ورزشکاران بسیار محجوب و باهوش تیراندازی است که با بدشانسی سهمیه توکیو را از دست داد. او پیش از این در المپیک خوش درخشیده و رتبه ششم را کسب کرده که جزو افتخارات بانوان ایران است. الهه احمدی می‌توانست با شرکت در مسابقات هند و ارتقاء رنکینگ خود سهمیه بگیرد اما این مسابقات به دلیل شیوع کرونا لغو شد و هنوز تقویم جدیدی از سوی فدراسیون جهانی اعلام نشده است. احتمال دارد به جای یک مسابقه، چند کاپ و مسابقه جهانی در نظر گرفته شود و احمدی با شرکت در آن ها جایگاه جهانی خود را ارتقاء بدهد و سهمیه بگیرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.