فرهاد آئیش: بعضی از کارگردان‌ها خیلی بازیگر هستند / فقط کار طنز دوست ندارم

به گزارش خبرآنلاین، بخشی از برنامه سری جدید «هفت» با اجرای تیم محمودگبرلو، به نقد و بررسی فیلم «چک» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار اختصاص داشت.

 

ابتدا فرهاد آئیش بازیگر فیلم «چک» مهمان «هفت» شد و در یک گفت‌وگوی نه چندان جذاب در خصوص تفاوت تیپ و شخصیت به سوالات سعید داخ بازیگر به عنوان مصاحبه‌کننده، پاسخ داد.

 

آئیش در خصوص پذیرفتن بازی در فیلم «چک»، گفت: «از ابتدای کار به کارگردانی اعتماد داشتم و فیلمنامه هم منسجم بود. خیلی‌ها تصور می‌کنند من فقط بازی در فیلم‌های کمدی را دوست دارم اما بازی در فیلم‌های سالم اجتماعی هم از علاقه‌هایم است.»

 

وی در پاسخ به سوال داخ، مبنی بر اینکه تفاوت تیپ و شخصیت چیست، عنوان کرد: «من تیپ و شخصیت را دسته بندی نمی‌کنم. اگر یک نفر شخصیتی را بازی کند و آن را صادقانه از کار دربیاورد، به شخصیت نزدیک می‌شود. تیپ بیشتر یک کلیشه است.کمدی‌هایی بیشتر به تیپ نزدیک می‌شوند که فیلمنامه ضعییفی، دارند و موقعیت‌های خنده‌دار در آن وجود ندارد.»

 

آئیش ادامه داد: «اگر موقعیت به خودی خود کمیک باشد، من بازیگر، شخصیت را به تیپ تبدیل نمی‌کنم. تیپ غلو آمیز است. البته بعضی افراد در جامعه غلو آمیز زندگی می‎کنند. در سینما قصه و داستان  و شخصیت باید باورپذیر باشد. هر کس باید خودش را ارائه دهد نه اینکه ادا دربیاورد.»

 

وی در خصوص نقش بازیگردان در سینمای ایران، اظهار داشت: «بعضی از کارگردان‌ها خیلی بازیگر هستند و نیازی به بازیگردان ندارند. اما بعضی دیگر در هدایت بازیگر ضعف دارند و اگر قرار باشد این کار را خودشان بر عهده بگیرند، نمی‌توانند کارشان را درست انجام دهند. به همین خاطر از بازیگردان استفاده می‌کنند.»

 

این بازیگر همچنین افزود:« در کمدی‌های بین‌المللی قبل از اینکه مخاطب فیلم را ببیند، پیش بینی می‌کنند کدام موقعیت خنده‌دار است و به همین دلیل روی آن صحنه صدای خنده می‌گذارند. حدس زدن موقعیت کمدی در فیلم‌ها به خلاقیت بازیگر، کارگردان و مونتاژ برمی‌گردد.»

 

آئیش با تاکید بر اینکه بعضی از فیلمنامه‌های ضعیف کار بازیگران را سخت می‌کند، گفت:« اگر فیلمنامه ضعیف باشد، بازیگر به هر کاری رو می‌ورد که مخاطب را بخنداند. همچنین رقابت بازیگران در یک فیلم کمدی هم باعث می‌شود، بازیگر تلاش مضاعفی برای خنداندن مخاطب کند. اما اگر فیلمنامه اصولی باشد، دلیلی برای انجام این کارها وجود ندارد.»

 

۵۷۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.