فرهاد ظریف :شاید دیگر بازی تیم ملی را تماشا نکنم/ ولاسکو می گفت باور نمی کنم تو خداحافظی کنی

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > والیبال – بهترین لیبروی آسیا می گوید ولاسکو از خداحافظی اش شوکه شده بود.

مهری رنجبر:فرهاد ظریف از تیم ملی رفت.به رغم اینکه  به قول خودش تا چهار،پنج سال دیگر می توانست بازی کند.اما ترجیح داد در اوج برود.برای او  دل کندن از تیم ملی راحت نیست تا حدی که خودش این طور اعتراف می کند:«فکر کن یک درصد بازی تیم ملی را ببینم و ناراحت نشوم.شاید اصلا تلویزیون را برای دین بازی روشن نکنم.»اما ظریف با این تصمیم پا روی دلش گذاشت .گفت و گوی اختصاصی او را با خبرآنلاین بخوانید:

*بالاخره تصمیم خداحافظی را عمل کردی؟

من از قبل تصمیم را گرفته بودم.با اینکه همسرم بسیار ناراحت بود و می گفت شاید ترمه  بزرگ تر شود از کناره گیری تو ناراحت شود و بگوید چرا رفتی ؟اما اولین سببم کناره گیری در اوج بود.درست است که شاید از این دوری دلم بگیرد اما فکر می کنم تصمیم درستی گرفتم.رفتن در اوج.

*یک جورایی بدعت گذاشتی برای بقیه؟

دوست داشتم بدعت بگذارم که بازیکنان در اوج برود نه اینکه کنارش بگذارند.من راهی باز کردم . همین.به هر حال این نظر شخصی هر بازیکنی است.شاید کسی دوست داشته باشد مثل من برود یا کسی هم دوست نداشته باشد.

*از اینکه کنارت بگذارند می ترسیدی؟

نه نمی ترسیدم.ترسی در کار نبود.تیم ملی متعلق به من نیست.اما معمولا ما احساسی برخورد می کنیم .از اینکه کنار گذاشته شویم ناراحت می شویم.دوست داشتم حالا بروم. به هر حال من از اینکه کنار گذاشته شوم اذیت می شوم اما دوستان دیگر شاید بخواهند حالا حالا ها ادامه دهند.

*درباره خداحافظی با ولاسکو در تهران صحبت کردی؟

نه در ژاپن.راستش من به او هیچی نگفته بودم. وقتی از خبرنگاران شنیده بود،باور نمی کرد.به من گفت قضیه چیه؟ منم گفتم در ژاپن صحبت می کنم.ولاسکو می گفت باور نمی کنم بروی.شوکه شده بود.به هر حال ولاسکو پدر دومم است.در باره همه مسائل زندگی ام با او صحبت می کنم.چه برسد به تصمیم خداحافظی از تیم ملی والیبال.

*قبل از آغاز بازیها گفتی یا قبل از بازی با ژاپن؟

نه. قبل از آغاز بازیها می گفتم معمولا یک فشاری روی مربی می ماند.اگر هم من خوب بازی نمی کردم شاید این ذهنیت برایش به وجود می آمد که فکرم به خداحافظی است با جان و دل کار نمی کنم. بنابراین ترحیح دادم قبل از بازی با ژاپن با او صحبت کنم.

*به خاطر همین به جای تو ناصر رحیمی پناه بازی کرد؟

نه. ولاسکو از قبل هم گفته بود به خاطر اینکه  تیم ضعیفی است وبازی ساده ، می خواهد دو لیبرو داشته باشد.به من هم گفته بود اماده باشم اگر رحیمی نتوانست به زمین بروم.

*ولاسکو تو را توجیه نکرد که بمانی یا حتی بیشتر فکر کنی؟

خیلی حرفه ای برخورد کرد.گفت زمانی که سرمربی تیم ملی ایتالیا هم بوده،چند بازیکن بزرگ این کشور هم خواسته بودند بروندفمنم قبول کردم و به انها گفتم اگر خواستید می توانید برگردید اما یادتان باشد ،اگر برگشتید به تیم ، هر بازیکنی بهتر از شما بود،آن را انتخاب می کنم. کار تو هم کار تازهی نیست.شاید تو هم نیاز به استراحت داشته باشی.

*یعنی حالا دلت نمی گیرد اگر بازی تیم ملی را ببینی که خودت بازی نمی کنی؟

یک درصد فکر کن که بگویم ناراحت نمی شوم.اما این کار را باید می کردم.چه حالا و چه چند سال دیگر. بالاخره باید تصمیم می گرفتم.شک نکنید برایم بسیار سخت است که تلویزیون بازی تیم ملی را پخش کند و من بخواهم ان را تماشا کنم.شاید اصلا ان را نگاه نکنم. شاید اصلا تلویزیون را روشن نکنم.خیلی سخت است.

*واقعا می خواستی بروی؟

نمی دانم چه جور است. به هر حال اگر می خواستم بازی کنم، راحتی می توانستم چهار،پنج سال دیگر بازی کنم.چرا که هم بدنم آماده بود و هم تجربه دارم و مهمتر از همه اینکه ولاسکو به من اطمینان دارد.من اعتماد او را جلب کرده بودم هم از نظر فنی و هم اخلاقی. اما دیگر بس بود.

*واکنشی  مردم از خداحافظی ات دیدی؟

دیروز یک سر به دفتر امورمشترکین رفتم پیرمرد ۶۰ -۷۰ ساله ای تا مرا دید بغلم کرد و زد زیر گریه.می گفت چرا کنار رفتی؟تو که خداحافظی کردی من فقط گریه کردم.گفتم من هنوزم کنار تیم ملی هستم و کمک می کنم اما او می گفت نباید می رفتی.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.