فرهنگسرای آسمان، فرهنگسرایی فارغ از محیط شلوغ شهر

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بازدید از ایستگاه های فرهنگی، هنری و ورزشی فرهنگسرای آسمان در ایستگاه پنج تله کابین توچال تحکیم بنیان خانواده را موضوع محوری برنامه های فرهنگی هنری این فرهنگسرا اعلام کرد.
به گزارش آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر خوراکیان بازبینی و بازاندیشی و تنظیم برنامه های زندگی از سوی خانواده ها و استفاده از فضاهای طبیعی در اوقات فراغت را از دیگر اهداف برنامه های فرهنگسرای آسمان برشمرد و گفت: در این فرهنگسرا تلاش شده تا برای اوقات فراغت مخاطبان به صورت هدفمند برنامه ریزی شود.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری علاوه بر عموم مردم، زوج های جوان مخاطبان خاص این فرهنگسرا هستند گفت: با توجه به نوع مخاطبان این فرهنگسرا محتوای محصولات فرهنگی سال جاری همه جانبه و پربارتر از دوره های قبل شده است.
خوراکیان با تأکید بر مخاطب محوری در برنامه های سال جاری فرهنگسرای آسمان تصریح کرد: اگر برنامه ریزی ها بر اساس سلیقه مخاطبان خاص باشد، نتایج بهتری حاصل خواهد شد. البته برنامه های فرهنگسرا به شکلی طراحی شده که همه سنین و عموم مردم می توانند از آنها استفاده کنند.
وی هزینه مستقیمی را که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به این برنامه اختصاص داده، پنج میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: فضای توچال برای بهره مندی از فضای طبیعت انتخاب شده و مورد استقبال شهروندان بوده است اما در صورتی که مکان بهتری برای برگزاری برنامه های فرهنگسرای آسمان پیشنهاد شود به طور قطع بررسی خواهد شد.
برنامه های فرهنگسرای آسمان از ۱۴ شهریور ماه آغاز شده و تا ۷ مهر ماه همزمان با ولادت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت. این فرهنگسرا با محوریت زوج های جوان که بیش از سه سال از تاریخ ادواجشان سپری نشده باشد فعال خواهد بود.
ایستگاههای نمایشگاهی، کارگاههای آموزشی، غرفه های صنایع دستی، آموزش طبخ غذای سنتی، آموزش قالی بافی، بازیهای سنتی، فوتبال دستی، گریم و نقاشی کودکان، خوشنویسی، آموزش نجوم و مشاوره در حوزه های مختلف و فعالیتهای ورزشی، از غرفه های فرهنگسرای آسمان در ایستگاه پنجم توچال است.
در محوطه این فرهنگسرا  نشست های گفت وگو در ارتباط با یادگیری مهارتهای زندگی، حل مسائل فرزندان و ارتباط موثر با والدین با حضور کارشناسان مسائل خانواده برگزار می شود. در کلبه هنر این فرهنگسرا به زوجهای جوان مراجعه کننده بسته فرهنگی حاوی سه کتابچه آموزشی به همراه شاخه نبات ارائه می شود، این کتابچه ها مرتبط با آموزش مهارتهای زندگی، احکام و نحوه ارتباط زوجهای جوان است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.