فرهنگیان تلاش می کنند تا با اجرای سیاست های ابلاغی معظم له، دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت نمایند

۱۸اردیبهشت،

وزیر آموزش و پرورش در دیدار پرشور فرهنگیان و معلمان نمونه کشور با مقام معظم رهبری:

وزیر آموزش و پرورش گفت : فرهنگیان تلاش می کنند تا با اجرای سیاست های ابلاغی معظم له، دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت نمایند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، دکتر حمید رضا حاجی بابایی  در دیدار پرشور فرهنگیان و معلمان نمونه کشور  با مقام معظم رهبری که صبح امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین ماه در حسینیه امام خمینی (ره) انجام گرفت؛  با اشاره به تاسیس دانشگاه فرهنگیان ، آن را یکی از مطالبات معظم له در راستای کیفیت بخشی به نظام تربیت معلم توصیف کرد و افزود : افتتاح این دانشگاه یکی از آرزوهای دیرینه معلمین نیز بوده است که هم اکنون موفق شده با ۲۵ هزار دانشجو فعالیت خود را در ۶۴ پردیس وابسته آغاز نماید.
 
وی با اشاره به گزینش دانشجویان ممتاز و نخبه در این دانشگاه اضافه کرد : این تعداد دانشجو از بین ۷۰۰ هزار نفر داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان انتخاب شده اند که میانگین معدل آن ها ۱۷ است و از همه مهمتر  آن است که اشخاصی انتخاب شده اند که شایستگی های لازم را برای این مسئولیت خطیر دارند.
 
دکتر حاجی بابایی از هوشمندی ۳۳ هزار مدرسه در سه سال اخیر خبر داد و افزود : این مدارس در راستای سند تحول و لزوم بهره گیری از فناوری های نو هوشمندسازی شده است.
 
وزیر آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: امروز با تمام وجود عرض می کنم از تمامی فرهنگیان عزیز راضی هستم و در مدت ۴۲ ماهی که خدمت کرده ام کمترین مشکلی که خدای ناخواسته خدشه ای به انقلاب و ارزش های آن وارد سازد ندیدم . وی تصریح کرد: در طول خدمتم تلاش کردم هر آنچه راکه معلمان به عنوان آرزو به آن نگاه می کردند از جمله توجه به ارتقاء سرمایه اجتماعی، نظام رتبه بندی معلمان و بهبود فضای آموزشی  در تدوین سیاست ها مورد توجه قرار گیرد.
 
دکتر حاجی بابایی با اشاره به لزوم ساخت مدارس تراز جمهوری اسلامی ، از احداث ۷۰ مدرسه  به سبک معماری اسلامی – ایرانی خبر داد و اضافه کرد: این مدارس به صورت مجتمع های آموزشی و پرورش می باشندو ۴ حیاط جداگانه دارند و تمام ارزش های اسلامی در آن دیده شده است تا الگویی برای ساخت مدارس در آینده باشد.
 
 وی ضمن قدردانی از مشارکت و حسن ظن مجلس و دولت در تصویب سند تحول بنیادین اضافه کرد: شاید برخی مسئولین پیش بینی این همه هماهنگی و همراهی را نمی کردند که به فضل الهی و هدایت های حضرتعالی به ثمر رسید.
 
وی در خاتمه برآمادگی قاطبه فرهنگیان در اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود : فرهنگیان تلاش می کنند تا با اجرای سیاست های ابلاغی دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت نمایند. /ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.