فرهنگ‌سازی و آموزش زمینه‌های رشد تخلف را در جامعه کاهش می‌دهد

۳۰ آبان ،

حجت‌الاسلام صدر حسینی در مراسم تودیع و معارفه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیهد تصریح کرد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت:‌ایجاد و تقویت نهاد مردمی برای پیشگیری از جرم از اولویت‌های مهم است بدین صورت که با فرهنگ‌سازی و آموزش زمینه‌های رشد تخلف و جرم در جامعه را کاهش دهیم.

به گزارش تفسیری خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صدر حسینی در مراسم تودیع و معارفه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه که بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) در حوزه ریاست این قوه برگزار شد گفت: تقوا کاربردهای متفاوتی دارد؛ به اعتقاد قرآن شناسان تقوا در یک کاربرد حضور خداوند در زندگی انسان و نگهبانی از او در مسیر خطا و انحراف از گناه است و معنی دیگر تقوا ایجاد نیروهای جلوگیری از فساد و تباهی است.

وی یکی از کاربردهای مهم تقوا را تقوای اجتماعی نامید و تصریح کرد: باید نیرویی در جامعه شکل بگیرد تا بتوان از آن طریق جامعه را در مسیر صلاح دنیوی و اخروی هدایت کرد و شایان ذکر است که پیشگیری از جرم در طی دو سال و نیم که از آغاز آن می‌گذرد به این مرحله اساسی و بنیادین خود رسیده و امیدواریم این مسیر را با حکمت و خردمندی ادامه دهد.

صدرحسینی به بعضی اولویت‌های مهم در این باب اشاره کرد و گفت:‌ایجاد و تقویت نهاد مردمی برای پیشگیری از جرم از اولویت‌های مهم است بدین صورت که با فرهنگ سازی و آموزش زمینه‌های رشد تخلف و  جرم در جامعه را کاهش دهیم. در این خصوص ۷ هزار هسته مردمی پیشگیری از جرم در کشور وجود دارد و ما امیدواریم روزی شعار هر هسته برای یک کوچه را مطرح کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نهاد روحانیت و نقش آن در پیشگیری از جرم قابل تامل است که می بایست در این جهت سرمایه‌گذاری شود و برای این هدف اهتمام قوه قضاییه نقش تعیین کننده‌ای دارد چرا که ابزارهای قوه قضاییه در اختیار سایر قوا نیست و جذب نیروهای کارآمد برای پست‌های موجود نیازمند همکاری این قوه است.

حجت‌الاسلام صدر حسینی در توضیح علل بازگشت خود به عرصه پیشگیری از جرم گفت:‌ چیزی که بنده را تشویق به بازگشت به این عرصه کرد این سبب است که رئیس محترم این قوه انگیزه کافی برای پیشگیری از وقوع جرم به تمام نیروها می‌دهند و سبب دیگر جمع کارکنانی است که در مصادر امور قضایی ملاحظه می‌کنیم که اغلب در قبل سابقه همکاری با این دوستان صمیمی، باانگیزه و صالح و سالم را داشته ایم؛ این دو عامل برای بنده این الزام را ایجاد که در این سمت به خدمتگزاری مشغول شوم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که مورد نظر ماست این است که قوه قضاییه را به عنوان مرجع مردم و نظام برای استقرار عدالت ببینیم و اینکه نیروی انسانی سالم و صالح و وجود یک نیروی مدیریت قوی در این جهت نقش مهمی را در این حوزه اداره کند که بتوان با آن با نشاط و فعال در این قوه کار کرد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.