“فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان” یک سند تاریخی برای آیندگان است

فروردین ۱۴۰۳

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آنچه که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد در جهان و حتی در طول تاریخ بی‌نظیر است، گفت: نگارش فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان یک سند تاریخی برای آیندگان است.

طاهری در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ دربارهٔ تدوین «فرهنگ‌نامه ۸۰ جلدی اسارت و آزادگان» توسط «مسعود ده‌نمکی» اظهار کرد: سرگذشت رزمندگان ایرانی در جنگ ۸ ساله عراق علیه ایران، نشان دهنده شجاعت، ایثارگری، از خودگذشتگی و بزرگ‌مردی‌های آنها در راه‌اعتلای اسلام و ایران است.

این نماینده ‌مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد در جهان و حتی در طول تاریخ بی‌نظیر است و ضرورت دارد سرگذشت این جنگ تحمیلی به درستی روایت شود.

وی با بیان اینکه حوادث دوران دفاع هم در جبهه‌ها و هم در اسارت درس بزرگی برای همه است، گفت: تدوین فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان می‌تواند اقدامی در جهت انتقال حقایق پر ارزش آن دوران باشد.

طاهری ضمن تاکید بر ضرورت ثبت همراه با دقت تاریخ دفاع مقدس، عنوان کرد: فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان که توسط آقای ده‌نمکی جمع‌آوری شده است، گامی در جهت ثبت تاریخ اسارت و آزادگان و یک سند تاریخی برای آیندگان است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.