فرهنگ امروز کشور ما متأثر از پوشش و پوشاک جامعه است

۱۵ام بهمن ،

برای تولید لباس تنها نباید به شاخصه اقتصادی آن فکر کرد چرا که فرهنگ امروز کشور ما متأثر از پوشش و پوشاک جامعه است.

حمید شاه آبادی، معاونت هنری وزارت ارشاد اسلامی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص نمایشگاه مد و لباس عنوان کرد: چرخه تولید لباس در کشور ما و همین طور در دیگر کشورهای جهان یک چرخه ای با مؤلفه های متعدد از ایده پردازان و طراحان لباس، تولید کنندگان و توزیع کنندگان است.
وی ادامه داد: در کشورمان لباس هایی که مردم ما استفاده می کنند و فقط صرف یک کالای اقتصادی است و باید به پوشش به معنای واقعی خودش که یک اثر فرهنگی است نگاه کنیم.
شاه آبادی لباس را نشانه شخصیت و استقامت فرد عنوان کرد و گفت: بسیاری از لباس ها بار فرهنگی به همراه دارد و وظیفه اصلی متولیان عرصه فرهنگ این است که لباس را تنها به عنوان یک کالای اقتصادی تولید وی در خصوص پیشرفت های یک سال اخیر متولیان کار گروه ساماندهی مد و لباس اظهار داشت.
در یک سال اخیر با برگزاری نمایشگاه های در خصوص مد و لباس زمینه تعامل جدی با طراحان و تولید کنندگان را برقرار کردیم.
شاه آبادی در ادامه گفت: دیگر باید از نمایشگاه فاصله بگیریم و فاز دوم کار را به انگیزه در خدمت گرفتن بخش خصوصی تولید، طراحی را آغاز کنیم.
شاه آبادی در ادامه در مورد افزایش بودجه سازمان سینمایی عنوان کرد: مجلس محترم برای حوزه های سینمایی و حوزه معاونت هنری بودجه همه ساله متناوب خود را ارائه داد.
وی خاطرنشان کرد: امسال اقتصاد مقاومتی را خواهیم داشت و ما ساعی می کنیم با همان بودجه ای که داریم، نیازهای هنری جامعه هنری را برطرف کنیم./


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.