فرهنگ سازی کلید توسعه بتن‌های گازی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس قاسمی گفت: برای توسعه و گسترش به کارگیری بتن‌های گازی باید فرهنگ سازی درستی در این زمینه صورت گیرد چون آن طور که لازم است با توجه به مزایای آن این مصالح چندان شناخته شده نیستند.

امیرفازیار رئیس قاسمی کارشناس ارشد بخش بتن مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره جایگاه به کارگیری بتن های گازی و وضعیت آن در ایران گفت: این صنعت در کشور ما خیلی پویا نیست و قبل از انقلاب کارخانه‌هایی در این زمینه به بهره‌برداری رسیدند که تولید و توسعه از آن به بعد از انقلاب موکول شد ولی این بتن توانسته در این چند سال اخیر جایگاه خوبی پیدا کند.
 
وی گفت: از زمانی که این صنعت وارد کشور ما شد به خاطر اینکه در اوایل تولید و به کارگیری آن استانداردهای خیلی خاصی وجود نداشت و کنترل کیفیت به درستی روی این مصالح انجام نمی‌شد نقش زیادی در افت کیفیت آن داشت.   
 
وی درباره جایگاه فعلی این نوع بتن در صنعت ما گفت: طی سال‌های اخیر توانستیم با اخذ استانداردهای روز از اروپا و با فرهنگ سازی رویکرد جدیدی نسبت به این مصالح به وجود آوریم و کارخانه‌های جدیدی احداث شدند که با تکنولوژی‌های روز دنیا آشنا هستند و این مسائل باعث شدند که این بتن بتواند با مصالح دیگر رقابت کند.   
 
وی درباره مشکلات پیش روی این صنعت گفت: هنوز ما در زمینه فرهنگ سازی این نوع مصالح مشکل داریم و آن طور که لازم بوده است این مصالح شناخته شده نیستند علاوه بر این مشکلاتی که در زمینه صنعت ما وجود دارد اگر حل شود به افزایش کیفیت آن کمک بسیاری خواهد کرد.   
 
وی در این زمینه افزود: علاوه بر این مسائل، این بتن صنعتی است که به ابزار خاص و کارگران فنی نیاز دارد که متاسفانه این موضوع نیز از دیگر مشکلات این بخش است هم چنین بحث یارانه‌ها و مصرف انرژی نیز از دیگر عواملی است که این صنعت با آن روبه رو می‌باشد. ولی پویایی این صنعت هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ دانش روز دنیا باعث می‌شود تا قابل رقابت با دیگر صنایع باشد.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.