فرهنگ شیوه خوشنویسی «صلاه» را معرفی نمود

سهشنبه ۹ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

یک هنرمند خوشنویس مدعی ابداع یک شیوه خطاطی تازه شد

یک هنرمند خوشنویس مدعی شد شیوه خوشنویسی «صلاه» را ابداع نموده است.

به گزارش تفسیری هنرانلاین اسماعیل فرهنگ می‌گوید از حدود ۲۰ سال پیش در حال تحقیق و مطالعه بر روی این سبک از خوشنویسی هستم بالاخره یک سال پیش موفق iبه نتیجه گرفتن در این زمینه شدم و اکنون می‌توانم آن را برای استفاده دانشجویان، هنرمندان و اهل علم و هنر معرفی کنم.

وی معتقد است این سبک حاصل سال‌ها تمرین در حوزه خوش‌نویسی اسلامی و ایرانی است و از ابزار معنوی و مذهبی بسیار بالایی برخوردار است و بیشتر جنبه‌های گسترش هنر دینی را در بر می‌گیرد.

وی این سبک‌ از خوشنویسی را یکی از تاثیرگذارترین سبک‌ها در این حوزه دانست و گفت: سبک صلاه نیز مانند دیگر سبک‌های خوشنویسی حاوی ویژگی‌های خاص خود است iبه عنوان مثال همه حروف در این سبک از اندازه‌، نسبت ‌، شان،‌ مقام،‌ نزول‌ و صعود برخوردار است و هیچ وجه مشترکی با سبک‌های دیگر خوشنویسی ندارد و کاملا از جنبه‌های بسیارزیبایی شناسی بسیار قوی برخوردار است.

این سبک را می‌توان در دو نوع پیچیده و یا ساده نوشت که در سبک ساده، نوشتن متون iبه راحتی انجام می‌شود .به نظر مبدع این حط  این سبک یک احساس روانی و معنوی خاصی در شکل‌گیری حروف دارد، همچنین از مواضع خاصی برخوردار است و بیشترین کاربردهای آن در حوزه مذهبی است.از این سبک در تکنیک تابلوهای خطاطی و نقاشی، همچنین نوشتارهای قرآنی و احادیث می‌توان استفاده نمود و برای همین نامش را «صلاه»گذاشته است.

انتهای پیام /۳۱


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.